Overslaan en naar de inhoud gaan

Testproject Mobiel betalen succesvol afgerond

Consumenten en ondernemers zijn zeer positief over mobiel betalen aan de kassa. Ze vinden het snel en makkelijk en bij meer dan de helft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ABN AMRO, ING en Rabobank hebben mobiel betalen met een telefoon in september 2013 in Leiden geïntroduceerd, samen met MasterCard, KPN en de gemeente Leiden. Ongeveer 1000 consumenten en 180 ondernemers hebben aan de introductie in Leiden deelgenomen. In drie maanden tijd zijn gemiddeld 2000 betalingen per week verricht. Het totaalbedrag dat daarmee gemoeid is, schommelt rond 20.000 euro per week. Vier van de vijf consumenten voerden meer transacties uit dan gevraagd was voor deelname (25 in 3 maanden). Uit onderzoek van de Universiteit van Maastricht blijkt dat het in 92 % van alle mobiele betalingen gaat om een bedrag onder de 25 euro. 65 % van de deelnemende consumenten, voert bij die betalingen geen pincode in, hoewel dat bij bedragen tot 25 euro wel mogelijk is. Snelheid, gemak en het bij de hand hebben van de telefoon zijn de belangrijkste redenen om mobiel te betalen onder de 25 euro. Voor deze betalingen heeft betalen met de mobiele telefoon de sterke  voorkeur boven betalen met contant geld of de traditionele betaalpas. 78 % van de consumenten heeft mobiel betalen dan ook al aanbevolen aan anderen.

Snelheid is ook het belangrijkste pluspunt voor ondernemers. Onderzoek naar de transactiesnelheid wijst uit dat een mobiele betaling gemiddeld ongeveer 7 seconden (40 %) sneller is dan een betaling met contant geld of de traditionele betaalpas. Dat draagt bij aan kortere wachtrijen en kostenbesparingen voor de ondernemer. Ondernemers vinden bovendien dat mobiel betalen de winkel een positieve uitstraling geeft. Wel hebben zij enkele technische problemen ervaren tijdens de introductieperiode. Deze ervaringen worden meegenomen bij de verdere uitbreiding van het aantal contactloze betaalautomaten. Nu de gezamenlijk introductieperiode in Leiden is afgerond, is het aan de afzonderlijke banken in Nederland of en hoe zij mobiel betalen aan hun klanten gaan aanbieden. Bij de deelnemende ondernemers in Leiden blijft het mogelijk om te betalen met mobiele telefoons, bestaande en contactloze betaalpassen. Daarnaast hebben ABN Amro, ING en de Rabobank in de afgelopen periode individueel al aangekondigd dat zij verder gaan met mobiel of contactloos betalen.

related partner content for mobile comes here

 

Zie infographic:

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in