Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugblik Q3 2017: Giel Beelen verlaat 3FM, John de Mol volledig eigenaar SBS en billboardcamera’s zorgen voor discussie.

In de vluchtige tijd waarin we leven is het soms goed om even een moment te nemen om stil te staan bij de snelle ontwikkelingen in ons vak.
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Elk kwartaal neemt het Insights & Data team van Starcom, onderdeel van Publicis One, de tijd om de laatste ontwikkelingen in het medialandschap uitvoerig in kaart te brengen en te analyseren. De data waarop de inzichten zijn gebaseerd, zijn over het geheel genomen de meest actueel beschikbare in de markt.

Ondanks de komkommertijd was het kijkgedrag in het derde kwartaal van 2017 volop in ontwikkeling. De EK finale van het vrouwenvoetbal trok dan wel veel kijkers, maar in vergelijking met een jaar geleden is de kijktijd afgenomen en was het vooral BrandDeli die goed scoorde. De groeiende populariteit van special interest zenders leidde tot een groter marktaandeel. Op het gebied van Video on Demand bleef Netflix de grote winnaar, maar in Amerika zijn nieuwe potentiele concurrenten opgestaan zoals Disney en Facebook Watch.

Overige nieuwswaardige verschuivingen in het medialandschap waren o.a. de shift van Giel Beelen van 3FM naar Radio Veronica en de verkoop van SBS van Sanoma aan Talpa waardoor John de Mol volledig eigenaar is geworden. Tot slot leidde het gebruik van camera’s in billboards op treinstations tot commotie door het mogelijk schaden van privacy. De Autoriteit Persoonsgegevens kondigde een onderzoek aan en Exterion Media heeft de billboardcamera’s ondertussen uitgezet.

Als Human Experience Company begint voor Starcom alles bij het begrijpen van mensen en hun mediagedrag. En als onderdeel van Publicis One Nederland, gaat Starcom verder dan alleen media, en biedt als groep geintegreerde en innovatieve communicatie en marketing oplossingen aan binnen de gehele consumer journey. Om een goed en volledig beeld te krijgen van de beleving van consumenten analyseert het Insights & Data team van Starcom het Nederlandse medialandschap aan de hand van vijf Media Consumption Patterns ‘Watching, Listening, Reading, Communicating en On the Go’.

Wil je volledig op de hoogte zijn? Lees dan hier de volledige rapportage of zie hieronder.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in