Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf snijdt in personeelsbestand

Uitgeversconcern De Telegraaf wil op termijn het aantal personeelsleden met ten minste 5 procent terugbrengen. Dit komt neer op circa 300…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Telegraaf wil het personeelsbestand inkrimpen zonder gedwongen ontslagen. Dit uitgangspunt geldt ´uiteraard voor zover de resultatenontwikkeling dat toelaat', zo staat in een vrijdag uitgegeven verklaring. Het 'banenplan' is onderdeel van een nieuwe strategie voor de komende jaren. Die moet leiden tot betere bedrijfsresultaten en tot meer omzet uit nieuwe activiteiten. In 2005 moet 5 tot 10 procent van de concernomzet uit het buitenland komen. Het uitgeversconcern streeft naar een winstgevendheid met een gemiddeld nettorendement op het eigen vermogen van 12 procent. De internetactiviteiten worden zeker voortgezet, maar wel verder geïntegreerd met de huidige printactiviteiten. Volgens algemeen directeur Willem Kok was een organisatorische scheiding tussen on- en offline activiteiten niet langer te handhaven. "We hebben internet altijd apart gehouden, wat betreft redactie en commercie, omdat de cultuur van de oude en de nieuwe wereld uit elkaar lagen. Ook wilden we in korte tijd marktaandeel opbouwen en goede producten neerzetten. Nu de inkomsten toch achterblijven bij wat we hadden gedacht, moeten we proberen de verhoudingen recht te trekken", zegt hij tegen Emerce. Wanneer de integratie zal zijn voltooid, kon Kok niet zeggen. Wel gaf hij aan dat Telegraaf tot 2005 de tijd neemt om de zaken op orde te krijgen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in