Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf herziet samenwerking Webads

Dagblad De Telegraaf wil een groot deel van de advertentie-exploitatie op de site van De Telegraaf zelf gaan doen en heroverweegt daarom de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarvoor gaat het een eigen advertentiesysteem kopen en ook mensen aannemen die de advertentieverkoop op zich moeten nemen, zegt commercieel directeur Frank Volmer van De Telegraaf tegen Emerce.
Volgens Volmer is de heroriëntatie heel normaal, maar volgen er nog wel gesprekken met Webads. ‘Wij hebben nooit gezegd dat we tot in de lengte van dagen met Webads zouden samenwerken. We hebben altijd aangegeven dat het om een tijdelijke overeenkomst ging waarbinnen Webads de totale advertentie-exploitatie op De Telegraaf-site(s) zou doen.’
Volgens Volmer betekent de heroriëntatie niet dat De Telegraaf de samenwerking met het internetadvertentiebureau helemaal staakt. Volmer: ‘Het zou kunnen, maar wij hebben nog wel ideeën over vormen van samenwerking met Webads.’

related partner content for mobile comes here

Directeur Tjeerd Kooij van Webads laat in een reactie weten dat de beslissing van De Telegraaf een hele natuurlijke is. ‘Het ligt natuurlijk voor de hand dat De Telegraaf zelf alle mogelijkheden onderzoekt of ze zelf -deels- de exploitatie ter hand kunnen nemen. Maar niet voor niets wordt een exploitatie uitbesteed aan een partij zoals wij. Een organisatie als De Telegraaf moet daar wel klaar voor zijn. Webads heeft altijd prettig samengewerkt met De Telegraaf en is al vanaf het begin van de samenwerking op de hoogte van het feit dat De Telegraaf een leerproces doormaakt, met uiteindelijk doel de exploitatie zelf ter hand te nemen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in