Telegraaf herziet samenwerking Webads


Daarvoor gaat het een eigen advertentiesysteem kopen en ook mensen aannemen die de advertentieverkoop op zich moeten nemen, zegt commercieel directeur Frank Volmer van De Telegraaf tegen Emerce.
Volgens Volmer is de heroriëntatie heel normaal, maar volgen er nog wel gesprekken met Webads. ‘Wij hebben nooit gezegd dat we tot in de lengte van dagen met Webads zouden samenwerken. We hebben altijd aangegeven dat het om een tijdelijke overeenkomst ging waarbinnen Webads de totale advertentie-exploitatie op De Telegraaf-site(s) zou doen.’
Volgens Volmer betekent de heroriëntatie niet dat De Telegraaf de samenwerking met het internetadvertentiebureau helemaal staakt. Volmer: ‘Het zou kunnen, maar wij hebben nog wel ideeën over vormen van samenwerking met Webads.’
Directeur Tjeerd Kooij van Webads laat in een reactie weten dat de beslissing van De Telegraaf een hele natuurlijke is. ‘Het ligt natuurlijk voor de hand dat De Telegraaf zelf alle mogelijkheden onderzoekt of ze zelf -deels- de exploitatie ter hand kunnen nemen. Maar niet voor niets wordt een exploitatie uitbesteed aan een partij zoals wij. Een organisatie als De Telegraaf moet daar wel klaar voor zijn. Webads heeft altijd prettig samengewerkt met De Telegraaf en is al vanaf het begin van de samenwerking op de hoogte van het feit dat De Telegraaf een leerproces doormaakt, met uiteindelijk doel de exploitatie zelf ter hand te nemen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid