Telecompaper tool verbetert inzicht in mobiel gebruik
Sinds 1 april registreren we bij meer dan 1.000 gebruikers continue – 24/7 – het feitelijke gebruik van smartphone en tablet. Niet alleen wordt gekeken naar welke Apps of websites er worden bezocht, wanneer of hoelang, maar ook wat het dataverbruik is en welke netwerk (Wifi of 3G) wordt gebruikt. Bij alle gegevens is een gedetaillieerd uitsplitsing mogelijk naar o.a. geslacht, leeftijd, operating system (iOS of Android), handset/tablet, soort abonnement (postpaid of prepaid).
Bovendien worden door de integrale koppeling met het Telecompaper consumentenpanel de gegevens uit tp:mobiletracker ook gekoppeld met andere (achtergrond) informatie die we bijhouden. Met deze nieuwe tool ontstaat de mogelijk om een uniek inzicht te verwerven in het gedrag van de anonieme – mobiele – consument. De vraag of iemand met een Ziggo vaste internet verbinding meer of minder mobiele data verbruikt – door de lancering van Wifi Hotspots – kan bijvoorbeeld zonder meer beantwoord worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOf is er een verschil tussen iOS en Android gebruikers? Ja, er is een groot verschil tussen iOS en Android gebruikers. Consumenten met een iphone gebruiken 3x zoveel mobiele data als een Android gebruiker. Verder is er ook een verschil tussen Android gebruikers met een low-end toestel of een high-end toestel.
Het eerst rapport dat gebruik maakt van de nieuwe tool tp:mobiletracker is ‘Dutch Mobile Data Tracker – July Edition’. Dit rapport wordt begin augustus gepubliceerd. Het bevat een zeer uitgebreide analyse van het dataverkeer van smartphones, gesplitst naar o.a. 3G/Wifi, operating system (iOS, Android (High/Low end toestellen), mobiele aanbieder, vaste aanbieder en meer.
Voor de tp:mobiletracker gebruikt Telecompaper de QD technology van Wakoopa en werkt het voor het panel samen met Panelclix. Telecompaper werkt al sinds 2007 samen met Panelclix voor haar marktonderzoeken zoals Dutch Mobile Consumer, NPS Tracker, Quartely Dutch Telecom Market Monitor, maar ook voor ad hoc en maatwerk marktonderzoeken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid