SXSW Update #3: De gevaren van Online Influence Marketing


Highlight: The Future of Ambient Location
We worden omringd door vreemden en toch hebben we de behoefte om meer van elkaar af te weten. Paul Davison, CEO en oprichter van Highlight, wilt daar verandering in brengen met Highlight. Deze app was vorig jaar al één van de hoogtepunten op SXSW. Highlight is een discovery app die mensen met gelijke interesses in jouw buurt laat zien. Davison deelde zijn visie en vertelde over de veranderingen die zij meemaakten. Lees hier het artikel.
The Secret Dangers of Online Influence Marketing
Tijdens deze paneldiscussie werden de gevaren en de mogelijkheden van het inzetten van influencer marketing besproken. Het panel bestond uit Debrah Kaye en Jure Klepic van Lucule Consulting, Matt Hixson van Tellagence en Ekaterina Walter van Intel. Bij dit panel lag Klout lag nogal onder vuur. De meeste word of mouth gebeurt toch offline, hoe kan Klout dit dan meten? Volgens hen praten merken via Klout eerder tegen fans met een hoge score dan met een lage score, dat terwijl slechts een deel van de informatie bekend is over de fans. Het zou goed kunnen dat een belangrijk aspect van de fan met de lagere score over het hoofd wordt gezien. In principe zullen merken met hun fans moeten gaan praten, hen betrekken en in de gaten houden wat er allemaal gebeurt. Klik hier voor meer insights.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Contagious: Why Things Catch On
Jonah Berger, professor en schrijver van ‘Contagious: Why Things Catch On’, deelde zijn wetenschappelijke inzichten over waarom content wel of niet viraal gaat. Volgens Berger zijn er zes principes die hier aan bijdragen, bijvoorbeeld storytelling en emotionele resonantie. Lees hier het volledig artikel.
Deze post is geschreven door 3sixtyfive in samenwerking met Adformatie. Voor een complete live-stream vanuit South By Southwest zie: SXSWupdate.com of praat mee via Twitter #SXSWupdate!
Lees ook:
SXSW Update #1: van Startups, Big Data & Gamification naar Social TV.
SXSW Update #2: Accelerated Learning, Chad Hurley en Social Business
SXSW Update #4: Julie Uhrman CEO van Ouya, Social Startups en Street Interview
SXSW Update #5: Foursquare co-founder Dennis Crowley, Google Glass en startup Desti
SXSW Update #6: Sociale Reputatie, Recommendation Engines en Startup Fleksy
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid