Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarktketen opent duizend virtuele filialen

Ruim twee jaar geleden opende supermarktketen Tesco een virtuele supermarkt in een Koreaans metrostation. Omzetcijfers zijn hiervan niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Chinese online supermarkt Yihaodian pakt het iets anders en openen direct 1.000 virtuele supermarkten. De supermarkten zijn geheel in augmented reality en staan op opmerkelijke plekken in de Chinese hoofdstad Beijing. Zo is er een virtuele vestiging pal voor de concurrent Carrefour gezet en kun je nu ook in de 'Verboden Stad' je boodschappen doen.

related partner content for mobile comes here

Deze AR campagne zorgde niet alleen voor veel media aandacht, maar ook een 17% omzetstijging in 3 maanden. De campagne is ontwikkeld door Ogilvy Asia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in