Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks stopt na een week met mislukte PR-actie ‘Race Together’

Koffieketen reageert op kritiek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Starbucks heeft een einde gemaakt aan de pr-actie Race Together, waarin barista’s van de koffieketen in gesprek gingen met klanten over discriminatie.

related partner content for mobile comes here

Starbucks-ceo Howard Schultz liet gisteren weten dat de woorden ‘Race Together’ niet meer op de kopjes van Starbucks worden geschreven en dat ook de campagnestickers niet meer worden gebruikt

In plaats daarvan zal &;s werelds grootste koffieketen het gesprek over discriminatie op haar microsite met USA Today voorzetten en in zijn diversiteitprogramma’s.

Storm kritiek

Vorige week kondigde Starbucks Race Together" aan met paginagrote advertenties en verhalen in de New York Times en USA Today.

Een succes werd het allerminst. De campagne veroorzaakte een storm aan kritiek op sociale media. Mensen bleken de Starbucks nu eenmaal niet de juiste plaats te vinden om over discriminatie te praten.

Vooral communicatiebaas DuBrowa moest het ontgelden. Hij was de kritiek zo zat dat hij zijn

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in