Overslaan en naar de inhoud gaan

Schoenenretailer Omoda begint met online verkoop kleding

Het Zeeuwse familiebedrijf Omoda heeft de onlineshop omgebouwd en wil het gevoel van offline shoppen naar online brengen.
Omoda kleding
Omoda kleding

Omoda, vooral bekend van de schoenenwinkels en verschillende internationale webshops, is van start gegaan met de online verkoop van dames- en herenkleding. De afgelopen maanden werd in het geheim de onlineshop omgebouwd, het distributiecentrum vergroot met nieuwe verdiepingen en zijn er grootse plannen voor het uitrollen van de kledingtak gemaakt. De webshop is ontwikkeld door een intern development team in samenwerking met het Belgische bureau Forward. 

related partner content for mobile comes here

De collectie, die bestaat uit items van meer dan honderd kledingmerken, is online verkrijgbaar in binnen- en buitenland. Omoda ziet een gat tussen het gemak van online shoppen en de charme van offline shoppen. ‘Het draait niet enkel om het product, maar om wat je ermee kúnt, hoe je het stylet’, zegt cco Jan Baan. ‘Wij vinden het daarom tijd om dat terug te brengen. We zetten met kleding de volgende stap voor onze klanten, zodat zij op één plek terecht kunnen voor hun volledige outfit.’

Tech & touch 

Het onderscheid van de vele andere online fashionretailers moet volgens Baan komen uit ‘de combinatie van tech en touch’. Ieder kledingstuk wordt op drie verschillende manieren in een complete outfit verwerkt. Door de drie looks per artikel tevens op drie verschillende modellen te fotograferen, krijgt de klant een representatiever beeld van hoe een item staat bij bijvoorbeeld een bepaalde lengte of huidtint. Baan: ‘Een enorme klus voor ons fotografie- en stylingteam, maar wel nodig volgens ons om écht waarde toe te voegen voor de consument aan het digitale winkelaanbod.’

Collectie

Hoewel Omoda ruim honderd merken heeft aangesloten, wil het de keuze vergemakkelijken door te cureren op een combinatie van basiskledingstukken en bijzondere items. Caroline van Kooten-Klein, hoofd van dit nieuwe kledinginkoopteam bij Omoda: ‘De klant hoeft de beste items niet te filteren uit duizenden soortgelijke opties, dat hebben wij al gedaan.’ Omoda blijft zich net als bij de schoenenshop richten op korte levertijden en gratis verzending. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in