Samsung smartphones populair in Europa, iOS wint terrein in de VS


[Persbericht] Adobe heeft zijn jaarlijkse State of Mobile Benchmark-rapport uitgebracht als onderdeel van de Adobe Digital Index. In totaal zijn 150 miljard bezoeken aan meer dan 1.500 websites geanalyseerd om het wereldwijde gebruik van mobiele apparaten (smartphones en tablets) door consumenten inzichtelijk te maken. De belangrijkste bevindingen? Het webverkeer via Samsung smartphones is afgelopen jaar met 9% gestegen, terwijl in de VS Apple's iOS juist weer terrein wint.
Wat betekenen deze mobility-ontwikkelingen voor marketeers?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het onderzoek van Adobe in negentien Europese landen laat zien dat Samsung snel terrein wint in de mobiele markt. Inmiddels is bijna 30% van het mobiele internetverkeer via smartphones afkomstig van een Samsung-toestel.
De groeiende populariteit van Samsung gaat echter niet ten koste van Apple. iPhones zijn verantwoordelijk voor 48% van het totale internetverkeer via smartphones. Een groei van 4% ten opzichte van 2012. HTC staat in de meeste Europese landen op de derde plaats.
Gekeken naar de populairste besturingssystemen is duidelijk dat de consolidatie zich voortzet. iOS en Android hebben respectievelijk 4% en 1% aan marktaandeel gewonnen en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor meer dan 90% van het internetverkeer via smartphones.
Windows Phone is – zelfs nadat het het centrale platform voor Nokia is geworden – slechts verantwoordelijk voor 2% van het totale verkeer binnen Europa. In de Verenigde Staten is Apple's iOS verantwoordelijk voor 50% van het internetverkeer via smartphones.
iOS is hiermee Android weer gepasseerd na in 2012 de koppositie te zijn kwijtgeraakt. Belangrijkste reden voor de hernieuwde groei van iOS is het in de markt zetten van de iPhone door enkele grote telecomoperators in de VS.
Tablet
In de tabletmarkt voert Apple nog steeds overduidelijk het commando. De iPad is gemiddeld in Europa, de VS, Japan en China verantwoordelijk voor ongeveer 80% van het tablet-internetverkeer. Wat daarnaast opvalt is dat het internetverkeer via tablets harder groeit dan het internetverkeer via smartphones.
Waarom is dit belangrijk voor marketeers?
De cijfers van de Adobe State of Mobile Benchmark laten zien dat het voor nieuwe besturingssystemen erg lastig is om voet aan de grond te krijgen. De mobiele markt vormt duidelijk een race tussen iOS en Android.
Om de overgrote meerderheid van de mobiele gebruikers te bereiken, kunnen marketeers hun budget dus veilig inzetten op het optimaliseren van gepersonaliseerde mobiele ervaringen voor deze twee platformen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid