Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung smartphones populair in Europa, iOS wint terrein in de VS

iOS & Android
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[Persbericht] Adobe heeft zijn jaarlijkse uitgebracht als onderdeel van de Adobe Digital Index. In totaal zijn 150 miljard bezoeken aan meer dan 1.500 websites geanalyseerd om het wereldwijde gebruik van mobiele apparaten (smartphones en tablets) door consumenten inzichtelijk te maken. De belangrijkste bevindingen? Het webverkeer via Samsung smartphones is afgelopen jaar met 9% gestegen, terwijl in de VS Apple's iOS juist weer terrein wint.

related partner content for mobile comes here

Wat betekenen deze mobility-ontwikkelingen voor marketeers?

Het onderzoek van Adobe in negentien Europese landen laat zien dat Samsung snel terrein wint in de mobiele markt. Inmiddels is bijna 30% van het mobiele internetverkeer via smartphones afkomstig van een Samsung-toestel.
De groeiende populariteit van Samsung gaat echter niet ten koste van Apple. iPhones zijn verantwoordelijk voor 48% van het totale internetverkeer via smartphones. Een groei van 4% ten opzichte van 2012. HTC staat in de meeste Europese landen op de derde plaats.

Gekeken naar de populairste besturingssystemen is duidelijk dat de consolidatie zich voortzet. iOS en Android hebben respectievelijk 4% en 1% aan marktaandeel gewonnen en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor meer dan 90% van het internetverkeer via smartphones.

Windows Phone is – zelfs nadat het het centrale platform voor Nokia is geworden – slechts verantwoordelijk voor 2% van het totale verkeer binnen Europa. In de Verenigde Staten is Apple's iOS verantwoordelijk voor 50% van het internetverkeer via smartphones.

iOS is hiermee Android weer gepasseerd na in 2012 de koppositie te zijn kwijtgeraakt. Belangrijkste reden voor de hernieuwde groei van iOS is het in de markt zetten van de iPhone door enkele grote telecomoperators in de VS.

Tablet
In de tabletmarkt voert Apple nog steeds overduidelijk het commando. De iPad is gemiddeld in Europa, de VS, Japan en China verantwoordelijk voor ongeveer 80% van het tablet-internetverkeer. Wat daarnaast opvalt is dat het internetverkeer via tablets harder groeit dan het internetverkeer via smartphones.

Waarom is dit belangrijk voor marketeers?
De cijfers van de Adobe State of Mobile Benchmark laten zien dat het voor nieuwe besturingssystemen erg lastig is om voet aan de grond te krijgen. De mobiele markt vormt duidelijk een race tussen iOS en Android.

Om de overgrote meerderheid van de mobiele gebruikers te bereiken, kunnen marketeers hun budget dus veilig inzetten op het optimaliseren van gepersonaliseerde mobiele ervaringen voor deze twee platformen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in