Overslaan en naar de inhoud gaan

'Ruimere reclameregels Talpa en SBS'

De reclameregels voor Talpa en SBS moeten versoepeld worden. Het gaat om een verruiming van de mogelijkheden van split-screen-reclame en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit schrijft het Commissariaat voor de Media aan staatssecretaris Van der Laan (Media, D66). Vorige week maakte de staatssecretaris al bekend dat alle commerciële omroepbedrijven gelijkwaardig moeten worden op commercieel gebied. RTL valt nu onder Luxemburgse wetgeving en heeft daardoor meer mogelijkheden op reclamegebied dan in Nederland gevestigde zenders.

related partner content for mobile comes here

Het commissariaat probeert al tien jaar, zonder succes, om RTL onder Nederlandse wetgeving te brengen. Nu kiest het commissariaat ervoor om de ruimere mogelijkheden van RTL ook aan andere zenders te gunnen, aldus NRC Handelsblad. Het CvdM zegt dat Talpa en SBS nu nadeel hebben van het feit dat RTL adverteerders meer mogelijkheden kan bieden. Volgens een woordvoerder gaat ook een nieuwe Europese richtlijn uit van een soepeler reclamebeleid.

In de praktijk betekent dit een verruiming van de sponsormogelijkheden. In de toekomst is dan de zin ‘Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...’ te horen. Ook mag een pay-off van de sponsor worden genoemd. Verder mogen SBS en Talpa van het Commissariaat splitscreen-reclame maken.

Het commissariaat sluit niet uit dat toch verschillen zullen blijven bestaan tussen RTL en de andere commerciële omroepen. Zo kunnen dezelfde regels verschillend geïnterpreteerd worden in Nederland en Luxemburg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in