Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL.nl start met 'adfunded content'

RTL.nl is gestart met het aanbieden van een nieuwe manier van adverteren. Consumenten kunnen bij rtl.nl gratis kijken naar series of films…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In plaats van het verrichten van een betalingshandeling, krijgen ze voorafgaand aan de start van het programma van hun keuze een verplichte interactieve commercial te zien. Het eerste voorbeeld van deze zogenaamde 'adfunded content' op is 'Gooische Vrouwen'.

related partner content for mobile comes here

De gebruiker kan ervoor kiezen de gebruikelijke 1,30 euro te betalen om te kijken naar een aflevering van de serie, of een commercial van 2007 Microsoft Office System te zien.

Als de consument meerdere afleveringen bekijkt, krijgt hij of zij steeds een andere interactieve demo van Microsoft Office System voorgeschoteld. Peter Op de Beek, directeur van RTL Interactief: ‘Het mooie van deze nieuwe commerciële dienst is dat de consumenten kunnen kiezen of ze wel of niet betalen voor hun favoriete serie of film. Doordat de consument actief bezig is met het product levert het voor de adverteerder door de verplichte interactiviteit een veel hogere attentiewaarde op dan bij normale reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in