RTL.nl start met 'adfunded content'


In plaats van het verrichten van een betalingshandeling, krijgen ze voorafgaand aan de start van het programma van hun keuze een verplichte interactieve commercial te zien. Het eerste voorbeeld van deze zogenaamde 'adfunded content' op RTL.nl is 'Gooische Vrouwen'.
De gebruiker kan ervoor kiezen de gebruikelijke 1,30 euro te betalen om te kijken naar een aflevering van de serie, of een commercial van 2007 Microsoft Office System te zien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls de consument meerdere afleveringen bekijkt, krijgt hij of zij steeds een andere interactieve demo van Microsoft Office System voorgeschoteld. Peter Op de Beek, directeur van RTL Interactief: ‘Het mooie van deze nieuwe commerciële dienst is dat de consumenten kunnen kiezen of ze wel of niet betalen voor hun favoriete serie of film. Doordat de consument actief bezig is met het product levert het voor de adverteerder door de verplichte interactiviteit een veel hogere attentiewaarde op dan bij normale reclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid