Overslaan en naar de inhoud gaan

Rondvraag: wat moeten we doen om niet te eindigen als de Britse high street?

Op marketing- en retailgebied loopt Groot-Brittannië vaak voor op Nederland. In dat geval staat de Nederlandse winkelstraat nog wat te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oorzaak nummer één is uiteraard de recessie, maar het komt ook door mismanagement en verwaarlozing.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast pasten veel winkeliers zich niet op tijd aan aan het digitale tijdperk.

Maar ook offline zijn er bedreigingen: zogeheten charity shops, winkels vol tweedehandsspullen die worden gerund door goede doelen, nemen in de kleinere plaatsen hele high streets over.

De Britse consument treft ook blaam, want die verruilde gemeenschapszin voor gemak, door in megagrote winkelcentra buiten het centrum te shoppen.

We besteden er binnenkort op Marketingonline.nl aandacht aan. Natuurlijk zijn in Nederland veel zaken anders: zo zijn de huren in de binnenstad vaak een stuk hoger dan in Engeland, waardoor niet iedereen zomaar een pandje kan huren. En werken gemeentes hier de komst van XL-winkels vaker tegen.

Maar Nederlandse gemeenten hebben nauwelijks instrumenten om de veelkleurigheid van winkelstraten te beschermen. Men kan niet veel meer dan invloed proberen uit te oefenen op verhuurders.

Dus ook hier zie je de winkelstraten veranderen. Hoe denken jullie dat de Nederlandse winkelstraat er over 3 jaar uitziet, en wat kunnen we doen om het tij te keren?

Of is verandering juist goed? Zien jullie trends? Retailkenners, doe mee aan de rondvraag!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in