Overslaan en naar de inhoud gaan

Risicometer op Financiële Bijsluiter

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft een nieuwe Financiële Bijsluiter ontwikkeld die korter en overzichtelijker is en een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook komen er nieuwe verplichte waarschuwingszinnen voor reclame op radio, tv, internet en gedrukte media, waarin een vereenvoudigde risicometer is opgenomen. Deze nieuwe waarschuwingszin
luidt 'Loop geen onnodig risico. Lees de Financiële Bijsluiter', en moet samen met de risicometer van het product worden opgenomen in de reclame.
De nieuwe Financiële Bijsluiter stelt
consumenten in staat om de rendementen, financiële risico's en kosten van een complex financieel product beter te doorgronden, en producten gemakkelijker met elkaar te vergelijken.

related partner content for mobile comes here

De AFM is de consultatie gestart van de Nadere Regeling financiële dienstverlening (NRfd), waarin de nieuwe regels voor de Financiële Bijsluiter en reclame voor complexe financiële producten zijn
opgesteld. Na de consultatie - die zes weken duurt - worden de regels definitief vastgesteld (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in