Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reisaanbieders blijven misleiden'

Reisaanbieders adverteren nog steeds met prijzen die lager zijn dan klanten uiteindelijk moeten betalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Consumentenbond meldt dit na een onderzoek van online aanbiedingen. Bij 65 procent van die aanbiedingen stuit de klant tijdens het boekingsproces op onverwachte extra kosten.

related partner content for mobile comes here

De grootste extra kostenpost zijn de zogenaamde boekingskosten, die op kunnen lopen tot 30 euro. Omdat ze in eerste instantie niet worden gemeld, kunnen consumenten prijzen niet goed met elkaar vergelijken.

Bart Combée van de Consumentenbond zegt dat hij niet begrijpt waarom de sector de boekingskosten uit de aanbiedingsprijs laat. &;Als ik mijn boodschappen in de supermarkt bij de kassa afreken, betaal ik ook geen toeslag voor het scannen door de kassière.&;

Volgens Combée kunnen boekingskosten best in de prijs worden opgenomen. Een kwart van de aanbieders doet dat.

Er waren door de jaren heen al eerder klachten over het ondoorzichtige prijsbeleid van de reisbranche. Vorig jaar klaagde de Consumentenbond al over hetzelfde probleem. De bond verwees toen naarafspraken die twee jaar eerder met de reisbranche waren gemaakt. Daarin is vastgelegd dat reisaanbieders &;correcte en duidelijke&; prijzen moeten vermelden in hun reclame-uitingen.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in