Overslaan en naar de inhoud gaan

Regiotitels Persgroep krijgen nieuw katern

De zeven kranten zijn met ingang van vandaag vernieuwd: dikker ​(​op werkdagen 56 tot ​64 pagina’s), met een nieuw derde katern…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De (ex-Wegener) dagbladen bieden daardoor ​meer ruimte voor nieuws, sport, economie en ​hebben ​nieuwe pagina&;s over cultuur en entertainment. Een opgefriste vormgeving moet met name ​in het regionale katern ​ruimte bieden aan meer nieuws, ook voor korte, lokale berichten. 

related partner content for mobile comes here

Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep Nederland noemt de veranderingen &;nog maar het begin&;​. &;​Want de grootste veranderingen moeten nog komen. Die​ bestaan uit een nieuwe journalistieke aanpak die toegankelijkere, verrassendere, menselijkere en dynamischere kranten, apps en websites moet opleveren. Daarvoor schakelen we over op een andere, nieuwe manier van journalistiek nadenken, werken en organiseren, waarvan het befaamde in/uit-systeem van de Persgroep de kern vormt. Dat gaan we de komende maanden invoeren op alle redacties.&;

De lezers van Tubantia, de Stentor, de Gelderlander, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad en Eindhovens Dagblad ​krijgen een extra bijlage op dinsdag tot en met vrijdag​: het & katern​. ​Van Gruijthuijsen: &;Bericht het eerste katern over de wereld en de stand van het land, en het tweede over de regio, het nieuwe, derde katern gaat over wat lezers persoonlijk raakt. & heeft een optimistische toon ​en ​gaat over mensen en alledaagse dingen​.​​&; ​

Het nieuwe & katern verschijnt ​van dinsdag tot en met vrijdag ​onder de titels Hart & Ziel, Geld & Goed, Uit & Thuis en Binnen & Buiten ​en telt elke dag 12 pagina&;s​​. ​Achterin het katern liggen de tv-pagina’s met achterop de weerpagina. 

De zaterdagkrant moet &;veel nadrukkelijker het weekendgevoel uitstralen&;. Het derde katern is die dag een sportkatern, toegevoegd wordt het nieuwe & Magazine. Het is grotendeels gebaseerd op het reeds bestaande AD Magazine, dat ​zich kenmerkt door persoonlijke verhalen en reportages over trends in de samenleving, stijlverhalen op het gebied van mode en interieur en elke week een interview met een bekende Nederlander. 

​Er begint vandaag een grote marketingcampagne in de kranten, op radio, televisie en posters en via digitale kanalen rond de veranderingen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in