Overslaan en naar de inhoud gaan

Red onze retail!

De retailexperts rollen weer over elkaar heen deze dagen. De messen zijn geslepen. Het wordt allemaal niks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Hollandse retail gaat de bietenbrug op. Met de vlaggenschepen Hema en V&D voorop. Ten onder in het gevecht tegen de wereldwijze online reuzen.

related partner content for mobile comes here

Wat dat betreft passen onze retail experts in een mooie Hollandse traditie: de expert als zeurkous en zwartkijker.

Natuurlijk heeft de Nederlandse retailer het lastig, maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossingen zijn. 

De uitdaging voor de retail ligt erin de eigen unieke kracht te leren kennen en de snel veranderende behoeften van mensen echt te durven ontdekken.

En eerlijk voor de spiegel vragen te beantwoorden als: waar zijn wij nou echt ongelooflijk goed in en waar willen wij elke dag nog beter in worden.

Natuurlijk zijn genoeg landgenoten op zoek naar de laagste prijs en de beste deals. Maar meer nog zoeken wij naar retailers met een aantrekkelijk en optimistisch verhaal.

Geen allemans vrienden maar merken die ergens bijzonder in willen zijn en zich daar over uit willen spreken. Die ons 24/7 op een leuke manier inspireren met verrassende producten, met vriendelijke service en kennis van zaken, een inspirerende op elkaar afgestemde on- en offline shop omgeving, en tot slot een inspirerende manier van communiceren.

Want de reclame van veel Nederlandse retailers is in het algemeen ver onder de maat. Als ze überhaupt al communiceren…. Visieloos, inspiratieloos en letterlijk en figuurlijk goedkoop. Is het dan gek dat de consument zijn heil ergens anders zoekt?

Gelukkig zijn o.a. Rituals, Jumbo, Coolblue, Scotch&Soda en Hunkemöller inspirerende voorbeelden van retailers die het ondanks alle economische sombermansverhalen goed doen en elk jaar hard door groeien.

Dat de Nederlandse retail experts er al vaker naast hebben gezeten bewijst de recente historie. Wehkamp was door de deskundigen al vele malen afgeschreven.

Laten wij hopen dat de geschiedenis zich herhaalt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in