Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclame motor achter economie’

(GB) In het VK draagt de reclamebranche 100 miljard Britse pond bij aan het Bruto Nationaal Product. Maar dat kan nóg meer zijn, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Illustratie: Advertising Association

related partner content for mobile comes here

Van iedere Britse pond die aan reclame wordt uitgegeven, komt 6 pond terug in de Britse economie. Deze berekening maakte Deloitte in het rapport ‘How Advertising Fuels The Economy’ uitgegeven in opdracht van de Britse Advertising Association (AA). Het onderzoeksbureau baseert de conclusie uit econometrische modellen en een database van 14 jaar onderzoek in 17 landen.

Innovatie
Volgens Tim Lefroy, ceo AA moet marketing niet onderschat worden als economische motor. ‘In een economie waar 60 procent van het Bruto National Product (BNP) afkomstig is van consumentenuitgaven moet de manier waarop die producten op de markt gezet worden niet vergeten worden. Reclame zet concurrentie op scherp en is een impuls voor innovatie.’ De AA heeft een drietrapsplan gepresenteerd waarbij het BNP een groei injectie krijgt door reclame.

Creatief talent
Maria Miller, staatssecretaris van Cultuur, zei tijdens de LEAD 2013 conferentie: ‘Het creatieve talent dat in Groot Brittannië prachtige film en tv maakt, verantwoordelijk is voor special effects en fantastische muziek, is hetzelfde talent dat onze reclame maakt. We moeten dit wereldwijd bewonderde talent koesteren, zodat de reclamebranche tot zijn volle potentieel kan groeien als motor achter economische groei.’

Bron: Campaign,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in