Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC vindt DSM-spot smakeloos

Chemieconcern DSM probeert zijn stoffige imago van zich af te schudden door middel van een controversieel reclamefilmpje. De Reclame Code…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DSM is het niet met dit oordeel eens. In het filmpje wordt reclame gemaakt voor een kogelvrij vest, dat van de nieuwe Dyneema-vezel is gemaakt. Ondanks dat het slachtoffer op de schietbaan door een aantal kogels vol op de borst wordt geraakt en wankelt, raakt hij niet gewond. Volgens de Reclame Code Commissie is het wel duidelijk dat het beeld in scène is gezet, maar zij acht het filmpje toch in strijd met de goede smaak. Daarom luidt het advies aan DSM het filmpje niet meer uit te zenden.

related partner content for mobile comes here

DSM ziet geen reden om met de spot te stoppen en wil de commercial nog maanden op tv vertonen. Voorlopig kan dat nog. Mocht de RCC toch nog roet in het eten gooien, dan zal DSM proberen de RCC op andere gedachten te brengen. Lukt dat niet, dan is het mogelijk dat de commissie de Ster adviseert het spotje te weren. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in