WPP doet tegenbod op Tempus/CIA


WPP Group meldde in Londen gisteren op 20 augustus 555 pence per aandeel te hebben geboden voor Tempus Group/CIA. Dat is 14 pence meer dan het Franse Havas had geboden. Het bod van Havas had de zegen van het Tempus-management. CIA-oprichter Chris Ingram heeft zelfs een keer gezegd dat hij op zou stappen als minderheidsaandeelhouder WPP het bij Tempus voor het zeggen zou krijgen in plaats van Havas, dat onder meer Euro RSCG en Media Planning Group als dochters heeft. Tempus en CIA zouden wellicht worden samengevoegd tot een krachtige groep die beter kan concurreren met onder meer WPP's MindShare mediabureaunetwerk. Tempus Group liet vandaag weten dat het bereid is om met zowel Havas als met WPP aan tafel te gaan zitten. Zij heeft het advies aan de eigen aandeelhouders om het bod van Havas te accepteren overigens teruggetrokken. Havas liet weten zich opnieuw op de situatie te beraden en riep de Tempus-aandeelhouders op voorlopig af te zien van enige actie. Dit laatste was ook een verzoek van Tempus aan zijn aandeelhouders. WPP heeft een belang van ongeveer 22 procent in Tempus. Sir Martin Sorrell zegt van plan te zijn, als zijn bod slaagt, om CIA samen te voegen met The Media Edge, het mediabureaunetwerk dat hij in de schoot geworpen kreeg na de overname van Y&R. Dat bureau is alleen internationaal nog te klein om een factor van betekenis te zijn in de mediawereld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid