Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP doet tegenbod op Tempus/CIA

WPP Group heeft een tegenbod gedaan op de Tempus Group, met CIA als belangrijkste mediabureaunetwerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP Group meldde in Londen gisteren op 20 augustus 555 pence per aandeel te hebben geboden voor Tempus Group/CIA. Dat is 14 pence meer dan het Franse Havas had geboden. Het bod van Havas had de zegen van het Tempus-management. CIA-oprichter Chris Ingram heeft zelfs een keer gezegd dat hij op zou stappen als minderheidsaandeelhouder WPP het bij Tempus voor het zeggen zou krijgen in plaats van Havas, dat onder meer Euro RSCG en Media Planning Group als dochters heeft. Tempus en CIA zouden wellicht worden samengevoegd tot een krachtige groep die beter kan concurreren met onder meer WPP's MindShare mediabureaunetwerk. Tempus Group liet vandaag weten dat het bereid is om met zowel Havas als met WPP aan tafel te gaan zitten. Zij heeft het advies aan de eigen aandeelhouders om het bod van Havas te accepteren overigens teruggetrokken. Havas liet weten zich opnieuw op de situatie te beraden en riep de Tempus-aandeelhouders op voorlopig af te zien van enige actie. Dit laatste was ook een verzoek van Tempus aan zijn aandeelhouders. WPP heeft een belang van ongeveer 22 procent in Tempus. Sir Martin Sorrell zegt van plan te zijn, als zijn bod slaagt, om CIA samen te voegen met The Media Edge, het mediabureaunetwerk dat hij in de schoot geworpen kreeg na de overname van Y&R. Dat bureau is alleen internationaal nog te klein om een factor van betekenis te zijn in de mediawereld.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in