Overslaan en naar de inhoud gaan

Q-music doet mee in top luisteronderzoek

Q-music maakt in de periode juni-juli 2014 een opmars. De zender groeide 0,4 procent in marktaandeel en komt uit op 9,2 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee gaat de zender steeds meer meedoen in de top van het luisteronderzoek. Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

Marktleider Radio 538 blijft op 11.5%. 3FM staat tweede met 10.3% (was 10,5%) en op een derde plaats staan de ORN-zenders met 9,7 (gelijk aan de vorige periode). Sky Radio ziet het aandeel iets afnemen naar 9,5% (-0,1)

Dan volgt Q-music met 9,2 procent, Radio 2 ziet het aandeel dalen: -0,2 naar 8,5%. Radio 1 is door WK en Tour de France veel beluisterd en ziet het aandeel 0,8 groeien naar 7,9%.

related partner content for mobile comes here

E Power Radio moet terug van 5,1 naar 4,8. Radio Veronica daalt met 0,4 procent naar 4,2. Ook Radio 10 komt op 4,2 (-0,2). 100%NL blijft op 3,9% steken.

Overige zenders:
Radio 5 2,8 (-0,1)
Radio 4 1,8 (-)
Slam!FM 1,7 (-0,1)
Classic FM 1,4 (-0,1)
Arrow Classic Rock 1,2 (+0,2)
BNR Nieuwsradio 0,8 (-)
Sublime FM 0,5 (-0,1)
Radio 6 0,3 (+0,1)

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is het aandeel van 538 met 0,5 procent gestegen. 3FM blijft dan gelijk en ORN ziet het aandeel dan 1,2 procent dalen 11,7 (-2,0). Q-music is de grootste stijger met 0,6 procent. 
 

 

Zie verder

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in