Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie beugel in VS

Grolsch wil de opvallende beugelfles een nieuwe kans geven in de Verenigde Staten. In 1975 werd de fles met de opvallende keramische dop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beugeltjes vielen in de smaak, maar meer als handige fles om mixdrankjes mee te maken en producten in te bewaren. Daardoor is Grolsch nooit écht aangeslagen. Ondanks verscheidene pogingen om op het beginsucces voort te borduren, werden er in 2000 maar 1,7 miljoen dozen verkocht. Het marktaandeel van Grolsch van de exportbieren bedroeg toen één procent. Die markt wordt vrijwel volledig gedomineerd door Heineken en het Mexicaanse Corona.

related partner content for mobile comes here

Nu wil Grolsch de beugel weer sterk gaan promoten. De bierbrouwer gaat zich vooral richten op de doelgroep van 21 tot 35-jarigen. Via hollywoodfilms (en met name komedies) wil Grolsch de beugelfles weer onder de aandacht brengen. Marketingdirecteur Greenstein wil de afzet in vijf jaar tijd sterk laten groeien. Hij gokt op zo'n 6 miljoen dozen per jaar. (Bron: Zibb)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in