Promotie beugel in VS


De beugeltjes vielen in de smaak, maar meer als handige fles om mixdrankjes mee te maken en producten in te bewaren. Daardoor is Grolsch nooit écht aangeslagen. Ondanks verscheidene pogingen om op het beginsucces voort te borduren, werden er in 2000 maar 1,7 miljoen dozen verkocht. Het marktaandeel van Grolsch van de exportbieren bedroeg toen één procent. Die markt wordt vrijwel volledig gedomineerd door Heineken en het Mexicaanse Corona.
Nu wil Grolsch de beugel weer sterk gaan promoten. De bierbrouwer gaat zich vooral richten op de doelgroep van 21 tot 35-jarigen. Via hollywoodfilms (en met name komedies) wil Grolsch de beugelfles weer onder de aandacht brengen. Marketingdirecteur Greenstein wil de afzet in vijf jaar tijd sterk laten groeien. Hij gokt op zo'n 6 miljoen dozen per jaar. (Bron: Zibb)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid