Overslaan en naar de inhoud gaan

Proefdiervrij start cosmeticacampagne

Gisteren startte Proefdiervrij haar cosmeticacampagne 'Lekkere luchtjes. Anders nog iets?'. Beschermende crèmes en lekkere luchtjes gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne 'Lekkere luchtjes. Anders nog iets?' geeft Proefdiervrij eenduidelijk signaal af aan consument, detailhandel en politiek: dierenleedvalt niet te rijmen met cosmetica. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat94 procent van de Nederlanders vindt dat cosmetica niet mag worden getest opdieren. En het kan ook anders. Dit tonen de bedrijven aan die de 142proefdiervrije merken produceren. Zij maken kwalitatief goede make-up,parfum, shampoo en zonnebrandcrème zonder dierproeven te doen.

Proefdiervrij vraagt met haar campagne de komende weken aandacht voor de cosmeticagids via radio en stationsabri's. Deze zomer voeren de vrijwilligers van Proefdiervrij campagne in de regio. In stands van Proefdiervrij geven zij voorlichting over cosmetica en dierproeven. En uiteraard is de cosmeticagids er verkrijgbaar. Bij een aantal regiogroepen staat een behendigheidsspel opgesteld, waarmee een deelnemer een cosmeticaproduct kan winnen.

In Nederland is het sinds 1997 verboden dierproeven te doen voor cosmetica.Dat klinkt hoopvol, maar na vijf jaar is er nog volop op dieren getestecosmetica verkrijgbaar. Dit testen vindt in het buitenland plaats. Daarompleit Proefdiervrij samen met haar Europese zusterorganisaties al jaren vooreen Europees handelsverbod op cosmetica, waarvoor dierproeven zijn gedaan.'Op 11 juni jongstleden besloot het Europees Parlement vanaf 2012 de grenzenvan de EU volledig te sluiten voor cosmetica die op dieren is getest,' aldusAron de Vries, woordvoerder van Proefdiervrij. 'Dat lijkt mooi, maar in detussentijd kan er nog veel gebeuren. We blijven dus alert en zullen onsblijven inzetten voor de beëindiging van het gebruik van dieren voor hettesten van cosmetica.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in