Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-stunt loopt mis, bomexperts ontruimen redactie

Explosieven-opruimingsdienst ingeschakeld na pr-actie voor een nieuwe videogame in Australië.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de introductie van het nieuwe spel Watch Dogs stuurde spelletjesmaker Ubisoft een zwarte kluis naar de nieuwsredactie van uitgeverij Ninemsn in Sydney samen met een &;verdachte&; brief. Daarin werd de verslaggever gemaand zijn voicemail te checken. Het probleem was echter dat deze geen voicemail gebruikt. Toen de redacteuren van het tijdschrift de pincode invoerden die op het deksel van de kluis stond, begon het zwarte gevaarte te piepen, maar ging niet open.

related partner content for mobile comes here

Ontruiming gebouw

De redactie belde allereerst met collega&;s van soortgelijke media of zij ook iets hadden ontvangen. Dat bleek niet het geval. Uiteindelijk werden de journalisten wat angstig en schakelden de bomexperts van de opruimingsdienst explosieven in, die het gebouw en de redactie lieten ontruimen. In de kelder van het gebouw openden ze het piepende zwarte gevaarte. Ze troffen er de videogame in aan samen met een baseball-pet en muts, en een briefje waarop stond dat er een embargo tot vijf uur &;s middags op het bericht rustte.

Excuses

Ubisoft heeft inmiddels excuus aangeboden voor de uit de hand gelopen pr-stunt. Een woordvoerder zei dat het afleveren van de kluis met de verkeerde pincode erop geplakt &;niet ging zoals gepland&;, omdat het de voicemail voor de journalist niet kon inspreken met een uitleg.

De kluis, na geopend te zijn door de explosieven-opruimingsdienst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in