Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus verslikt zich in actie

Supermarktketen Plus startte in de herfst van 2007 zijn grootste actie ooit: de Plus Succesweken, waarbij in de 276 Plusvestigingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktketen startte in de herfst van 2007 zijn grootste actie ooit: de Plus Succesweken, waarbij in de 276 Plusvestigingen gedurende zes weken een Chevrolet Matiz werd weggegeven. De actie hing samen met de afronding van de ombouw van bijna 80 oude Edah-winkels tot Plus.

related partner content for mobile comes here

Behalve een auto (die je alleen kon winnen als je minstens 30 euro aan boodschappen besteedde) gaf de retailer ook fietsen, fotocamera's, dvd-recorders, mobiele telefoons, boodschappenpakketten en minuten gratis winkelen weg.

De actie werd stevig gepromoot op onder meer radio, televisie en internet. De campagne kostte dan ook vele miljoenen, maar blijkt nu op een mislukking te zijn uitgelopen, zo meldt .

De Plus Succesweken moesten de ondernemers minimaal een omzetplus van 10 procent opleveren. Maar de consument bleef weg...

Het kwartaal waarin de actie werd gehouden, blijkt nu de zwakste van het jaar voor de onderneming.

Hoe komt dat? Directeur Jaap Lagerweij van Plus Retail weet het niet. Tegen Distrifood zegt hij: 'Ik heb werkelijk geen idee. Mijn conclusie is wel dat we dit voorlopig maar niet meer moeten doen.'

Commercieel directeur Sjaak de Korte legde in juni van 2007 de strategie van Plus uit: Plus moet een sympathiek imago krijgen, waarbij consumenten de retailer de omzet 'gunnen'. 'Het werkt als je meer inzet op emotie dan op de ratio, die alleen maar op de prijzen let', aldus .

Plus gaf ook knikkers weg, sponsort Eredivisie Voetbal en deelt nu weer voetbalspaarkaartjes uit
Die voetbalkaartjes zorgden vorig jaar overigens wel voor een omzetstijging van meer dan 10 procent. Was dat dan toeval?

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in