Alef de Jong namenexpert bij Brand Capital
MolBlogger Alef de Jong is vertrokken bij Markeys. Sinds 1 januari is hij namenexpert bij merkenadviesbureau Brand Capital. Brand Capital legde zich tot nu toe toe op vraagstukken rond positionering, merkarchitectuur en internal branding. Met de komst van Alef de Jong zal het ontwikkelen van merknamen ('naming') hieraan worden toegevoegd.
Veel merkenbureaus leggen zich toe op branding (positionering, merkarchitectuur en internal branding) òf op naming; Brand Capital zegt de trend te signaleren dat 'branding' en 'naming' steeds vaker geïntegreerd worden aangepakt. Met de komst van Alef de Jong kan op deze ontwikkeling worden ingespeeld. De nieuwe tagline van Brand Capital luidt daarom 'branding & naming'.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta'Een van mijn taken is het opzetten van de afdeling 'naming', zegt De Jong in een telefonische reactie. 'In eerste instantie zal ik het in mijn eentje doen, maar het is wel de bedoeling dat er op termijn mensen bijkomen.' De Jong begint niet met een leeg bureau. De eerste opdracht is al binnen. 'Ja, het is een grote nationale speler. De naam kan ik helaas nog niet geven, maar het is een bedrijf dan een rebranding wil gaan doorvoeren en ook een nieuwe naam wil hebben.' Branding en naming dus.
Brand Capital werd tot nu toe geleid door Rik Riezebos en Jean-Pierre Schreurs. Alef de Jong is nu dus de derde man. Rik Riezebos is daarnaast ook algemeen directeur van EURIB, een kennisinstituut op het gebied van brand, reputation & design management.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid