Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips weg als hoofdsponsor computerspel

Philips trekt zich terug als hoofdsponsor van het computerspel Virtual Gotcha 2. Hierin overvallen bejaarden de Europese Centrale Bank…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om in de kluis te belanden moeten de hoogbejaarden niet alleen het bankpersoneel elimineren, maar ook andere senioren die het op het geld hebben gemunt. ‘Het spel valt niet binnen ons sponsorbeleid', meent een Philips-woordvoerder. ‘Wij houden ons bezig met dingen van een heel ander karakter.' Eerder al spraken verscheidene ouderenorganisaties hun ongenoegen uit over het spel en de rol die de bejaarden erin spelen. Het Groningse internetbedrijf The Wow!, dat verantwoordelijk is voor het spel, betreurt de gang van zaken. ‘We ontkennen niet dat het een gewelddadig spel is', stelt een woordvoerder. ‘Maar we hebben Philips altijd duidelijk verteld wat we wilden maken. Het is duidelijk een spel met een knipoog.’ Het bedrijf hoopt nog met Philips om de tafel te kunnen gaan om de kwestie op te lossen (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in