Adverteerders boycotten Al-Jazeera
Het Arabische tv-netwerk Al-Jazeera verkeert in financiële problemen nu adverteerders de zender massaal boycotten. Het heeft alles te…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Multinationals als Ford en Pepsi hebben zich achter bedrijven in Saudi-Arabië geschaard en zijn gestopt met adverteren, ook al trekt de zender meer kijkers. De boycot zou ontstaan zijn onder druk van de Saudische regering, die kwaad is dat Al-Jazeera interviews met Osama bin Laden . Volgens een rapport in Forbes magazine zijn de verliezen van het station in de regio rond de 4 miljoen dollar. Door het uitzenden van interviews met Bin Laden zijn de kijkcijfers enorm omhoog gegaan. Ondanks dat succes willen adverteerders zich niet langer associëren met Al-Jazeera, aldus Campaign.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid