Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips introduceert ‘Healthy people, sustainable planet’

Koninklijke Philips heeft maandag tijdens een webinar onder leiding van CEO Frans van Houten haar nieuwe duurzaamheidsprogramma voor…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Koninklijke Philips heeft maandag tijdens een webinar onder leiding van CEO Frans van Houten haar nieuwe duurzaamheidsprogramma voor de komende vijf jaar geïntroduceerd: ‘Healthy people, sustainable planet’. Dit nieuwe programma ligt volgens het concern in het verlengde van het doel om in 2020 jaarlijks het leven van drie miljard mensen te verbeteren, &;door de wereld met innovatie gezonder en duurzamer te maken&;. Philips verdeelt de programmadoelen over drie thema&;s:

related partner content for mobile comes here
  • Waarde creëren voor de klanten van Philips door middel van duurzame oplossingen
  • Het goede voorbeeld geven door duurzame bedrijfsvoering
  • Invloed versterken door de stimulering van duurzaamheid in de leveringsketen

Philips licht toe: &;Het programma bouwt voort op het succes van EcoVision, het duurzaamheidsprogramma van Philips in de periode 1994-2015. In 2015 werd Philips erkend als wereldleider voor haar acties op het gebied van klimaatverandering: Philips behaalde voor het derde achtereenvolgend jaar de perfecte score in het CDP Climate Change-onderzoek.&;

In de Dow Jones Sustainability Index werd Philips uitgeroepen tot sectorleider in de categorie ‘Industrial Conglomerates’.

Belangrijke doelen die in het nieuwe programma in 2020 worden gesteld, zijn onder meer:

  • 70% van de omzet van Philips moet voortkomen uit groene inkomsten en 15% uit circulaire inkomsten
  • Een wereldwijd CO2-neutrale bedrijfsvoering realiseren en 100% duurzame elektriciteit
  • Meer duurzaamheid bij leveranciers om structurele verbeteringen te realiseren

Frans van Houten, CEO Koninklijke Philips: &;Wij hebben bij Philips duurzaamheid volledig omarmd, vanwege de voordelen die het oplevert voor de samenleving en vanwege haar vermogen om de economische groei aan te jagen. Daarom is duurzaamheid een geïntegreerd onderdeel van onze bedrijfsstrategie. Ons nieuwe programma geeft onze inzet weer voor de algemeen overeengekomen VN-duurzaamheidsdoelstellingen: een gezond leven en welzijn voor iedereen van elke leeftijd en duurzame consumptie en productie. We hebben ambitieuze doelen gesteld voor onze producten, oplossingen, innovaties, bedrijfsvoering en de zakenpartners met wie we samen deze doelen willen realiseren.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in