‘Persoonlijke klik belangrijk bij selectie communicatiebureau'
In totaal vulden 450 respondenten de enquête in. Andere uitkomsten van het onderzoek zijn dat het aantal medewerkers niet van belang is bij de bureaukeuze. Het maakt de ondervraagden weinig uit of een bureau in dezelfde provincie is gevestigd. Van de respondenten die werkzaam zijn in een bedrijf met 1-50 medewerkers wil het merendeel echter maximaal 10 kilometer verwijderd zijn van het communicatiebureau. Van de respondenten die werkzaam zijn bij een bedrijf met meer dan 500 medewerkers vindt meer dan de helft een afstand van 100 kilometer in orde. Verder worden betrokkenheid en een persoonlijke klik hoog gewaardeerd.
Bij een eenmanszaak, die doorgaans een lager uurtarief heeft dan een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers, wordt de prijs niet als sterkste punt beoordeeld. Van een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers wordt de continuïteit als sterke eigenschap genoemd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe selectiecriteria voor een eenmanszaak zijn anders dan voor een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers. Bij een eenmanszaak waarderen de respondenten vooral de betrokkenheid en persoonlijke klik/aanpak. En bij een communicatiebureau meer dan vijf medewerkers beoordelen de respondenten het uitgebreide netwerk en de deskundigheid als grootste kracht.
Volgens de respondenten behoren de volgende diensten tot de meest populaire communicatiediensten:
1. Huisstijl ontwikkelen
2. Folders, brochures maken
3. Website ontwikkelen
4. Reclamecampagne ontwikkelen
5. Strategisch advies.
De minst populaire communicatiediensten zijn volgens de respondenten:
1. Tijdelijke vervanging van een zieke communicatiespecialist
2. (Marketing)Communicatieplan uitvoeren
3. Online advertentiecampagne ontwikkelen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid