Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Persoonlijke klik belangrijk bij selectie communicatiebureau'

De 'klik' met een communicatiebureau is voor Noord-Nederlandse bedrijven het meest belangrijke selectiecriterium. Ook hebben zij het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal vulden 450 respondenten de enquête in. Andere uitkomsten van het onderzoek zijn dat het aantal medewerkers niet van belang is bij de bureaukeuze. Het maakt de ondervraagden weinig uit of een bureau in dezelfde provincie is gevestigd. Van de respondenten die werkzaam zijn in een bedrijf met 1-50 medewerkers wil het merendeel echter maximaal 10 kilometer verwijderd zijn van het communicatiebureau. Van de respondenten die werkzaam zijn bij een bedrijf met meer dan 500 medewerkers vindt meer dan de helft een afstand van 100 kilometer in orde. Verder worden betrokkenheid en een persoonlijke klik hoog gewaardeerd.

related partner content for mobile comes here

Bij een eenmanszaak, die doorgaans een lager uurtarief heeft dan een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers, wordt de prijs niet als sterkste punt beoordeeld. Van een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers wordt de continuïteit als sterke eigenschap genoemd.

De selectiecriteria voor een eenmanszaak zijn anders dan voor een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers. Bij een eenmanszaak waarderen de respondenten vooral de betrokkenheid en persoonlijke klik/aanpak. En bij een communicatiebureau meer dan vijf medewerkers beoordelen de respondenten het uitgebreide netwerk en de deskundigheid als grootste kracht.

Volgens de respondenten behoren de volgende diensten tot de meest populaire communicatiediensten:

1. Huisstijl ontwikkelen
2. Folders, brochures maken
3. Website ontwikkelen
4. Reclamecampagne ontwikkelen
5. Strategisch advies.

De minst populaire communicatiediensten zijn volgens de respondenten:

1. Tijdelijke vervanging van een zieke communicatiespecialist
2. (Marketing)Communicatieplan uitvoeren
3. Online advertentiecampagne ontwikkelen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in