Overslaan en naar de inhoud gaan

Patrick Collister, head of design Google is keynote speaker op 24Festival

Patrick Collister, de creatieve baas van Googles Zoo, deelt zijn visie op de toekomst van de rollen van adverteerder en bureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

24Festival - voorheen 24 Uur van de Reclame - is het jaarlijkse evenement waar professionals in marketing, design, reclame, fotografie, communicatie en media elkaar ontmoeten en inspireren. Onder het motto “Will it Blend?” onderzoekt 24Festival op 7 oktober de effectiviteit van creatieve samenwerking.

related partner content for mobile comes here

Keynote spreker Patrick Collister, de creatieve baas van Googles Zoo deelt zijn visie op de toekomst van de rollen van adverteerder en bureau en ziet het belang van innovatie binnen design, communicatie en marketing. Daarbij is samenwerking volgens hem noodzakelijk.

Collister leidt een creatieve unit bij Google die zich volledig richt op het helpen van grote adverteerders en hun bureaus om internet optimaal(er) in te zetten. Volgens Collister is dit waarschijnlijk de leukste baan in de reclame-industrie en hij vermoedt dat veel collega&;s zich nog steeds afvragen hoe hij die baan wist te regelen. In vorige levens was hij de &;Executive Creative Thingamabob&; en Vice Chairman bij Ogilvy & Mather UK, en de &;Executive Creative Watchamacallit&; bij EHS Brann. In 2007 stond hij mede aan de wieg van &;Directory magazine and resource&;, een showcase voor innovaties binnen communicatie. Hij heeft met zijn werk al diverse stukjes edelmetaal gewonnen waaronder Goud en Zilver in Cannes. 

Will it Blend? Omdat door maatschappelijk ontwikkelingen en technologische innovaties de grenzen tussen verschillende disciplines, vakgebieden en zelfs tussen afzender bureau, opdrachtgever en publiek steeds meer vervagen, staat 24Festival dit jaar in het teken van creatieve samenwerking onder de noemer ‘Will it Blend?’.

Collister zegt hierover: &;Creatieve samenwerking is allang geen optie meer maar eerder een must. Vandaag de dag werken adverteerders steeds vaker met meerdere en gespecialiseerde bureaus. De adverteerders verwachten inmiddels niets anders dan een gestroomlijnde onderlinge creatieve samenwerking. Let wel, dit is geen eenvoudige opdracht omdat delen niet als vanzelfsprekend in het DNA van de meeste bureaus zit. Strijd over de verdeling van de het beschikbare budget botsende ego’s, verschillende interpretaties en andere uitdagingen staan in de weg. Om dit op te lossen zullen we het creatieve proces moeten herdefiniëren.’  

OVER HET 24FESTIVAL
24Festival is het jaarlijkse evenement waar professionals in design, reclame, fotografie, communicatie, marketing en media elkaar ontmoeten en inspireren met lezingen, workshops met als hoogtepunt de uitreiking van de Effie, de prijs voor effectieve communicatie. 24Festival, voorheen bekend als de 24 uur van de Reclame, is een initiatief van de BVA (bond van adverteerders) en de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus).

PROGRAMMA
24Festival laat in 24Talks inspirerende sprekers aan het woord, zoekt de discussie in 24Labs en zet het creatieve proces onder druk in de 24Bootcamps. MKB-ers krijgen gratis communicatie advies tijdens 24Consult en jonge talenten een introductie op de praktijk tijdens 24Academy. Iedereen kan het beste werk van de wereld zien tijdens de Cannes Lions Night. Het festival wordt afgesloten met de uitreiking van de Effie Awards, de prijs voor effectieve communicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in