Overslaan en naar de inhoud gaan

Oppassen met ‘mixed emotions’

Adverteerders willen tegengestelde emoties in hun uitingen nog wel eens mixen. Niet iedereen weet er goed mee om te gaan, zo bleek uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een commercial van verzekeraar New York Life met daarin beelden van een rouwend gezin dat toch blij is dat de overleden vader gelukkig zo’n goede overlijdensricisoverzekering had afgesloten. Hun kostje is gekocht. Een goed voorbeeld van een mix van emoties, die adverteerders steeds vaker toepassen om op te vallen met hun boodschap. Maar kun je met een dergelijke verwarring consumenten eigenlijk ook overtuigen?

related partner content for mobile comes here

Dat ligt mede aan het vermogen van mensen om duale situaties en emoties te acccepteren, stellen Patti Williams en Jennifer Aaker van de Wharton School of Business. Dat vermogen hangt onder meer af van culturele achtergrond en leeftijd. Jongeren uit de Angelsaksische wereld kunnen niet of nauwelijks omgaan met deze dualiteit, zo blijkt uit onderzoek. Bij de in het begin beschreven commercial voelen ze zich hoogst ongemakkelijk. Oudere Aziaten kunnen dat veel beter.

< SIZE=1>Bron: journal of consumer research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in