Oppassen met ‘mixed emotions’
Een commercial van verzekeraar New York Life met daarin beelden van een rouwend gezin dat toch blij is dat de overleden vader gelukkig zo’n goede overlijdensricisoverzekering had afgesloten. Hun kostje is gekocht. Een goed voorbeeld van een mix van emoties, die adverteerders steeds vaker toepassen om op te vallen met hun boodschap. Maar kun je met een dergelijke verwarring consumenten eigenlijk ook overtuigen?
Dat ligt mede aan het vermogen van mensen om duale situaties en emoties te acccepteren, stellen Patti Williams en Jennifer Aaker van de Wharton School of Business. Dat vermogen hangt onder meer af van culturele achtergrond en leeftijd. Jongeren uit de Angelsaksische wereld kunnen niet of nauwelijks omgaan met deze dualiteit, zo blijkt uit onderzoek. Bij de in het begin beschreven commercial voelen ze zich hoogst ongemakkelijk. Oudere Aziaten kunnen dat veel beter.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: journal of consumer research<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid