Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmerkelijk merkverhaal: Duitse en Amerikaanse Merck met elkaar in gesprek over naamsverwarring

Twee farmacieconcerns, beide met de naam Merck, zien de noodzaak om duidelijkheid te scheppen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse farmacieconcern en zijn Amerikaanse branche- en naamgenoot werken aan een oplossing om de veelvuldige verwarring tussen de twee bedrijven vanwege de naam te stoppen. Inmiddels lopen de gesprekken tussen de ondernemingen, aldus de Duitse krant Frankfurter Allgemeine dinsdag. Tot een concreet voorstel hebben die gesprekken echter nog niet geleid.

related partner content for mobile comes here

Volgens topman Kenneth Frazier van het Amerikaanse Merck zien beide partijen de noodzaak in om duidelijkheid te scheppen. ,,Twee bedrijven met dezelfde naam is niet gemakkelijk, zeker niet in de huidige tijd met de online communicatiemogelijkheden", aldus de Amerikaan. Het Duitse Merck weigerde commentaar te geven op de kwestie.

Het richtte in 1891 het Amerikaanse Merck op, om ook in de VS voet aan de grond te krijgen. In de Eerste Wereldoorlog werd het bedrijf in de VS echter door de Amerikanen onteigend, waarna het op eigen benen verder ging als Merck en Co. Daarnaast bleef Merck KGaA in Duitsland gewoon bestaan.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in