Overslaan en naar de inhoud gaan

Online verslaat dagblad in UK

De online bestedingen in Groot-Brittannië zijn voor het eerst hoger dan de reclame-uitgaven aan dagbladen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het Internet Advertising Bureau (IAB) in de UK. Het gaat om de jaarcijfers van 2006. De online bestedingen kwamen uit op meer dan 3,5 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De groei van online advertising groeide met 41,2 procent. Steeds meer marketeers verschuiven hun budgetten naar internet. De dagbladbestedingen groeiden ook nog wel, maar het ging om slechts 0,2 procent. Daarmee kwamen de totale bestedingen aan dagbladen net onder de 3,5 miljoen. Het marktaandeel van dagbladen in de totale bestedingen is nu 10,9 procent, tegen 11,4 procent voor internet.
Tv blijft veruit het grootste medium met zo´n 6 miljard euro aan bestedingen. Dat is wel een daling van 4,7 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in