Omzet PR-tak WPP daalt met 6,7 procent
2001 was een bijzonder slecht jaar voor de PR-branche. Dat stelt althans Martin Sorell, topman van het reclameconglomeraat WPP bij de…
De totale inkomsten van de PR-tak van WPP daalden met 6,7 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Als reden voor die omzetdaling noemt ‘Sir’ Martin heft feit dat budgetten voor PR-activiteiten van opdrachtgevers, anders dan reclame- of marketingbudgetten, veelal niet vooraf zijn vastgelegd. ‘En als het wat minder gaat, wordt er juist in die uitgaven gesneden.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOok over het komend jaar is de CEO weinig optimistisch. Sorrell schat dat reclamebudgetten nog eens 3 procent zullen dalen in 2002. Wel denkt Sorrell dat bestedingen in direct mail, marktonderzoek en branding dit jaar met 3 procent zullen stijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid