Overslaan en naar de inhoud gaan

Omroep.nl komt met ´webkijkcijfers`

Omroep.nl, de portal van de publieke omroep in Nederland, gaat met ingang van deze maand cijfers over het gebruik van de websites van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publieke internetmakers willen op deze manier verantwoording afleggen aan de belastingbetaler. Volgens de makers voorziet hun werk namelijk in een grote behoefte, maar ligt de publieke internetvoorziening wel eens onder vuur. In de Tweede Kamer en ook bij commerciële partijen worden vraagtekens geplaatst bij het feit dat de overheid naast radio en tv ook publiek internet bekostigt. Deze werkwijze zou het voor commerciële partijen minder aantrekkelijk maken om ook serieuze inhoud op internet te plaatsen. Michiel Mol, verantwoordelijk voor Omroep.nl, is het daar niet mee eens. ´Onze sites zijn ondersteunend aan de radio- en tv-programma's. Als wij ermee stoppen, betekent dat niet dat commerciële bedrijven weer initiatieven ontplooien.' Gisteren kwam de vernieuwde versie van de site online.Vanaf nu is Omroep.nl gerangschikt naar twaalf themasites: nieuws, entertainment, films en series, muziek, kunst en cultuur, consument, natuur en milieu, gezondheid, multicultuur, levensbeschouwing, geschiedenis en wetenschap. Omdat de sport bij de publieke omroep bijna het alleenrecht is van de NOS, is daar geen aparte themasite van gemaakt. Sportliefhebbers kunnen terecht op de site van de NOS (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in