Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom herpakt zich, Interpublic glijdt weg

De bekendmaking van de cijfers van Omnicom over het tweede kwartaal heeft geleid tot een stijging van de aandelen van dat reclamenetwerk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnicom ‒ ’s werelds derde grootste reclamegroep ‒ meldde 10 procent meer omzet te hebben gedraaid, in totaal zo’n 190 miljoen euro. De aandelenkoers ging prompt met eenzelfde percentage omhoog, maar dit bracht de koers slechts net over de helft van de waarde die ze hadden in april van dit jaar.

related partner content for mobile comes here

In de afgelopen drie maanden zakte de koers van Omnicoms aandelen spectaculair in, omdat er volgens Campaign ernstige vraagtekens werden geplaatst bij de wijze van boekhouden bij het bedrijf. Vooral de manier waarop met hun internetbusiness werd omgesprongen kwam onder vuur te liggen na een scherpe analyse in The Wall Street Journal.

Omnicoms resultaat stak behoorlijk af bij zijn grote concurrent Interpublic, mondiaal de tweede grootste reclamegroep. IPG’s aandelen werden eergisteren zo’n 24 procent minder waard en daalden gisteren nog eens 12 procent in waarde. Interpublic zou zijn tweede kwartaalcijfers eergisteren bekend maken, maar stelde die op advies van zijn accountants uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in