Omnicom herpakt zich, Interpublic glijdt weg
Omnicom ‒ ’s werelds derde grootste reclamegroep ‒ meldde 10 procent meer omzet te hebben gedraaid, in totaal zo’n 190 miljoen euro. De aandelenkoers ging prompt met eenzelfde percentage omhoog, maar dit bracht de koers slechts net over de helft van de waarde die ze hadden in april van dit jaar.
In de afgelopen drie maanden zakte de koers van Omnicoms aandelen spectaculair in, omdat er volgens Campaign ernstige vraagtekens werden geplaatst bij de wijze van boekhouden bij het bedrijf. Vooral de manier waarop met hun internetbusiness werd omgesprongen kwam onder vuur te liggen na een scherpe analyse in The Wall Street Journal.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOmnicoms resultaat stak behoorlijk af bij zijn grote concurrent Interpublic, mondiaal de tweede grootste reclamegroep. IPG’s aandelen werden eergisteren zo’n 24 procent minder waard en daalden gisteren nog eens 12 procent in waarde. Interpublic zou zijn tweede kwartaalcijfers eergisteren bekend maken, maar stelde die op advies van zijn accountants uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid