Overslaan en naar de inhoud gaan

NZA: Zorgverzekeraar moet klant beter informeren

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) wil dat de informatievoorziening van verzekeraars over de aanvullende verzekering verbetert. …
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NZa verzoekt de verzekeraars per brief tot verbetering. Met een aantal verzekeraars voerde de NZa een gesprek, zij komen gedupeerde klanten tegemoet. Ook hebben zij de informatie inmiddels aangepast. De NZa heeft de vergoedingsoverzichten van alle verzekeraars onderzocht.
Het meldpunt dat de NZa mede naar aanleiding van een uitzending van het programma Kassa opende ontving in enkele weken tijd 281 klachten, hoofdzakelijk over de aanvullende verzekering.

related partner content for mobile comes here

Een andere veel voorkomende klacht is dat een klant bij het call center van een verzekeraar vraagt of een bepaalde behandeling vergoed wordt. Het antwoord is 'ja', maar enkele weken later ontvangt de klant toch een rekening. De NZa vindt dat de informatieverstrekking door call centers te wensen overlaat en heeft de verzekeraars hierop aangesproken. De NZa gaat steekproefsgewijs controles uitvoeren op de informatieverstrekking door de call centers. Indien nodig treedt de NZa handhavend op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in