NZA: Zorgverzekeraar moet klant beter informeren
De NZa verzoekt de verzekeraars per brief tot verbetering. Met een aantal verzekeraars voerde de NZa een gesprek, zij komen gedupeerde klanten tegemoet. Ook hebben zij de informatie inmiddels aangepast. De NZa heeft de vergoedingsoverzichten van alle verzekeraars onderzocht.
Het meldpunt dat de NZa mede naar aanleiding van een uitzending van het programma Kassa opende ontving in enkele weken tijd 281 klachten, hoofdzakelijk over de aanvullende verzekering.
Een andere veel voorkomende klacht is dat een klant bij het call center van een verzekeraar vraagt of een bepaalde behandeling vergoed wordt. Het antwoord is 'ja', maar enkele weken later ontvangt de klant toch een rekening. De NZa vindt dat de informatieverstrekking door call centers te wensen overlaat en heeft de verzekeraars hierop aangesproken. De NZa gaat steekproefsgewijs controles uitvoeren op de informatieverstrekking door de call centers. Indien nodig treedt de NZa handhavend op.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid