Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe pay-off Telfort: ‘Doe er je voordeel mee’

Het telecommerk scherpt de positionering aan en start met ‘on-the-spot-vertising’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Discounttelecommer Telfort (onderdeel van KPN), stelt de positionering van het merk iets bij. Het neemt afscheid van de pay-off ‘Dezelfde kwaliteit maar dan supervoordelig’ en komt in plaats daarvan met ‘Doe er je voordeel mee’. Telfort zegt met deze aangescherpte positionering naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

related partner content for mobile comes here

Lees een uitgebreide toelichting op de aangescherpte positionering van Telfort in

met Onno van der Poel (directeur) en Elizabeth Goos (manager communicatie) bij Telfort (premium content).

(directeur) en

Elizabeth Goos (manager communicatie) bij Telfort (premium content).

(manager communicatie) bij Telfort (premium content).

 

On the spot
Ook start Telfort met wat het zelf ‘een nieuwe vorm van communicatie’ noemt. Die communicatievorm past bij de aangescherpte positionering van het telecombedrijf. Het gaat om het zogenoemde ‘on-the-spotvertising’, dat zijn tips die relevant zijn voor mensen precies op het juiste moment op de juiste plek. Telfort: ‘Via online bannering, location based advertising en digital out of home schermen gaan we tot het uiterste om mensen, klant of geen klant, van nuttige informatie te voorzien. Daarbij is voor ons niet alleen het bereik van de uiting het uitgangspunt, maar juist de relevantie van de boodschap voor de ontvanger.’

Terschelling
Telfort licht alvast een tipje van de tipsluier op. Nederlandse reizigers die deze zomer op luchthavens in het buitenland komen, krijgen een tip tegen om hun dataroaming uit te zetten om onverwachte kosten te voorkomen. Een wie via 4G op Facebook komt, krijgt de tip video-autoplay uit te zetten om mb’s en batterij te besparen. De ludieke kick-off van het nieuwe communiceren viel in het Pinksterweekend. Vakantiegangers die met de veerboot naar Terschelling vertrokken, kregen met behulp van een zijdelings varend vissersschip met groot spandoek van Telfort de tip om de Wadsapp Terschelling-app te downloaden (zie foto hierboven). Dat is een app van de VVV met tips waarmee zij ‘het maximale’ uit hun verblijf met hun device op Terschelling kunnen halen.

De tip wordt in alle gevallen afgesloten met de nieuwe pay off ‘Doe er je voordeel mee’. Telfort zegt: ‘We benadrukken hiermee met de klant mee te denken.’

Pannenkoeken en tupperware
De pay-off is tevens het uitgangspunt van de nieuwe tv-commercial, die 17 mei live gaat. Hans, de van Telfort bekende ex-miljonair is weer terug. Bij Telfort kan je MB’s en minuten die je over hebt meenemen naar de volgende maand. De metafoor is dit keer de restjes pannenkoek in het pannenkoekenhuis. Hij heeft tupperwarebakjes meegenomen (als cadeau aan zijn vrouw Janine) om die mee naar huis te nemen. Want waar je voor betaald hebt… mag je meenemen.

;s meenemen tv commercial

Telfort over Telfort
‘Telfort is het betrouwe voordeelmerk in de telecommarkt. Nu al zo’n 20 jaar. We bieden mobiele telefonie, Interactieve TV, internet en bellen voor thuis. Telfort richt zich op consumenten en zakelijke klanten en biedt goede telecom zonder onnodige extra’s. Klanten kiezen voor Telfort omdat ze graag kwaliteit willen, maar daar niet onnodig veel geld aan uit willen geven. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. De diensten worden aangeboden via eigen Telfort winkels, telfort.nl, telefonisch via 0800 - 1707 en in telecomspeciaalzaken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in