Nieuwe crossmediale toepassingen (maar nog niet)


Volgens een persbericht heeft het Commissariaat voor de Media beleidsregels opgesteld die het mogelijk maken een commercieel programma dezelfde titel te geven als bijvoorbeeld een tijdschrift. Tot nu toe was, of eigenlijk is, deze zogeheten titelsponsoring in strijd met het sluikreclameverbod. Op grond van de nieuwe beleidsregels kan onder voorwaarden ontheffing worden verleend van dit verbod.
De naam en het logo van een tijdschrift of ander product mogen worden gebruikt in de titel en leader van het programma, maar er mogen geen producten of diensten van de sponsor getoond worden in het programma. Ook moet de omroep aantonen dat er op basis van een programmastatuut wordt gewerkt waarbij de scheiding tussen redactie en commercie gewaarborgd blijft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens voorzitter Inge Brakman wordt zo meer ruimte gegeven aan crossmediale toepassingen en wordt bijgedragen aan een meer gelijkwaardige marktpositie ('level playing field'die andere toverformule) van de Nederlandse zenders ten opzichte van het onder Luxemburgse licentie opererende RTL
Maar let op: "De nieuwe regels worden, voor ze worden vastgesteld, ter consultatie aan de omroepen voorgelegd." Definitieve vaststelling kan dus nog wel even duren. De beleidsregels zijn zo te zien nog niet gepubliceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid