Overslaan en naar de inhoud gaan

De populairste online kanalen van 2007

Marketeers verhogen dit jaar hun online budget met gemiddeld 2 procent, en geven hun geld het liefste uit aan zoekmachinemarketing. Aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers vroegen aan een aantal online marketeers welke kanalen de beste resultaten gaven in 2006, en waar ze dus meer op in zullen zetten in 2007. Let wel, de respondenten zijn early-adopters, dus de uitkomsten geven een ietwat vertekend beeld.

related partner content for mobile comes here

De respondenten geven in ieder geval aan dat de online bestedingen een grotere hap uit het totale marketingbudget krijgen; het online aandeel stijgt van 47 procent in 2006 naar 49 procent in 2007.

De online middelen met de beste resultaten waren vorig jaar SEA, oftewel betaalde search (49 procent noemde dit kanaal), gevolgd door emailnieuwsbrieven op basis van eigen adressen (47 procent), SEO, oftewel search engine optimazation (45 procent), behavioral targeting (34 procent) en contextuele targeting (29 procent).

Online marketeers verwachten het komende jaar ook veel van blogs en blog netwerken (42 procent wil hier geld aan uit geven), social networks (40 procent), RSS feeds (37 procent) en video-advertenties (37 procent). Marketeers willen daarnaast meer geld gaan uitgeven aan paid search (34 procent), email-nieuwsbrieven (27 procent) en rich media/video en SEO (25 procent).

Daarentegen hadden de ondervraagde marketeers in 2006 slechte resultaten met e-mail op basis van ingekochte adressen (56 procent), pop-ups en pop-unders (45 procent), banners in nieuwsbrieven (42 procent), gewone banners (28 procent) en verrassend: affiliate marketing (26 procent).

Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in