De populairste online kanalen van 2007


De onderzoekers vroegen aan een aantal online marketeers welke kanalen de beste resultaten gaven in 2006, en waar ze dus meer op in zullen zetten in 2007. Let wel, de respondenten zijn early-adopters, dus de uitkomsten geven een ietwat vertekend beeld.
De respondenten geven in ieder geval aan dat de online bestedingen een grotere hap uit het totale marketingbudget krijgen; het online aandeel stijgt van 47 procent in 2006 naar 49 procent in 2007.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe online middelen met de beste resultaten waren vorig jaar SEA, oftewel betaalde search (49 procent noemde dit kanaal), gevolgd door emailnieuwsbrieven op basis van eigen adressen (47 procent), SEO, oftewel search engine optimazation (45 procent), behavioral targeting (34 procent) en contextuele targeting (29 procent).
Online marketeers verwachten het komende jaar ook veel van blogs en blog netwerken (42 procent wil hier geld aan uit geven), social networks (40 procent), RSS feeds (37 procent) en video-advertenties (37 procent). Marketeers willen daarnaast meer geld gaan uitgeven aan paid search (34 procent), email-nieuwsbrieven (27 procent) en rich media/video en SEO (25 procent).
Daarentegen hadden de ondervraagde marketeers in 2006 slechte resultaten met e-mail op basis van ingekochte adressen (56 procent), pop-ups en pop-unders (45 procent), banners in nieuwsbrieven (42 procent), gewone banners (28 procent) en verrassend: affiliate marketing (26 procent).
Bron: eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid