Shrek ingelijfd door Amerikaanse gezondheidslobby


De populaire animatiefiguur van DreamWorks heeft daarmee een opmerkelijke omslag gemaakt. Eerder kwam hij nog in opspraak, omdat zijn naam en beeltenis werden verbonden aan een door de anti-vetzuchtlobby verfoeid suikerrijk ontbijtproduct van General Mills.
Het Amerikaanse Department of Health and Human Services en de Ad Council hielden op 1 februari een persconferentie om aan te kondigen dat de figuur Shrek wordt toegevoegd aan hun ‘Small Step’ campagne, die kinderen en hun ouders moet mobiliseren om de strijd aan te gaan tegen vetzucht en een ongezonde leefstijl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe ‘bekering’ van Shrek komt net nu McDonald’s en Mars promotie-acties voorbereiden die inhaken op de release van ‘Shrek 3’. Mars komt onder meer met een Snickers-reep gevuld met groene ‘Shrek-vulling’. McDonald’s kondigde al in juli 2005 een tweejarig marketing- en promotieprogramma aan, dat start met de release van de film. McDonald’s heeft echter wel beloofd dat de groene animatie-reus alleen wordt gebruikt voor ‘gezondere’ producten zoals Apple Dippers. (Advertising Age)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid