Overslaan en naar de inhoud gaan

Shrek ingelijfd door Amerikaanse gezondheidslobby

De uit de kluiten gewassen groene kinderheld Shrek wordt ingezet door de Amerikaanse overheid ingezet als ‘ambassadeur’ voor de gezonde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De populaire animatiefiguur van DreamWorks heeft daarmee een opmerkelijke omslag gemaakt. Eerder kwam hij nog in opspraak, omdat zijn naam en beeltenis werden verbonden aan een door de anti-vetzuchtlobby verfoeid suikerrijk ontbijtproduct van General Mills.

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse Department of Health and Human Services en de Ad Council hielden op 1 februari een persconferentie om aan te kondigen dat de figuur Shrek wordt toegevoegd aan hun ‘Small Step’ campagne, die kinderen en hun ouders moet mobiliseren om de strijd aan te gaan tegen vetzucht en een ongezonde leefstijl.

De ‘bekering’ van Shrek komt net nu McDonald’s en Mars promotie-acties voorbereiden die inhaken op de release van ‘Shrek 3’. Mars komt onder meer met een Snickers-reep gevuld met groene ‘Shrek-vulling’. McDonald’s kondigde al in juli 2005 een tweejarig marketing- en promotieprogramma aan, dat start met de release van de film. McDonald’s heeft echter wel beloofd dat de groene animatie-reus alleen wordt gebruikt voor ‘gezondere’ producten zoals Apple Dippers. (Advertising Age)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in