Overslaan en naar de inhoud gaan

MSN Messenger voor Dummies

Speciaal voor de Nederlandse Marketeer: een filmpje dat het praktisch gebruik laat zien van MSN Messenger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Speciaal voor de Nederlandse Marketeer: een dat het praktisch gebruik laat zien van MSN Messenger.

related partner content for mobile comes here

U had natuurlijk al uit eerdere begrepen dat u MSN Messenger nu echt niet meer links kunt laten liggen.

Blijkbaar speelt dit medium nogal bij de mensen en biedt het geweldige kansen voor merken om in dialoog te gaan met consumenten. En al lang niet meer bij alleen de jongere doelgroep. Ook het bereik van 20-34 jarigen ligt op nu al op 56%, bij 20-49 jaar op 51% en zelfs bij 50+'ers nog altijd op 32%.

Zakelijke gebruikers volgen nu ook. Straks is iedereen 24uur per dag online. Tijd dus om iets te gaan doen.

Toch merk ik dat veel marketeers nog altijd geen persoonlijke ervaring hebben met MSN Messenger. Dat is wel absoluut nodig, wat hoe had u ooit een televisiereclame kunnen beoordelen zonder ooit televisie te hebben gekeken?

Om een drempel weg te nemen heb ik samen met Hans Mestrum van een demo-filmpje van enkele minuten gemaakt.

Ook Stephan Fellinger, mede-Molblogger en iemand die tevens sterk geloofd in dit fenomeen, heeft hieraan een bijdrage geleverd. Deze zogenaamde screencast gaat in op chat, emoticons, winks, achtergronden, MSN bellen, chatbots, voice clips, buzzers, het rechterpaneel ('activity window') en conversaties met meerdere personen.

Het klinkt ingewikkeld maar als u het ziet, dan valt het reuze mee. Op de website van Hans is het te vinden in desnoods verschillende formaten.

Daarna moet u echt zelf aan de slag. Ga op zoek naar vrienden, familie of collega's in de buurt die u als buddy kunt toevoegen. Gebruik het gewoon als communicatiekanaal! Het filmpje laat ook al zien hoe u Messenger in een bedrijfsomgeving kunt gebruiken.

Zowel Hans, Stephan als ik werkte 'gewoon' vanuit huis. Gebruik het om even snel iets te vragen (wat is 'merk' in het Engels?), om een afspraak te maken of gewoon voor de lol. U kunt ook eens met een gaan praten. Dat geeft u absoluut een gevoel bij wat er mogelijk is. En kennis die u nodig heeft voor de toekomst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in