MSN Messenger voor Dummies
Speciaal voor de Nederlandse Marketeer: een filmpje dat het praktisch gebruik laat zien van MSN Messenger.
U had natuurlijk al uit eerdere columns op Molblog begrepen dat u MSN Messenger nu echt niet meer links kunt laten liggen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBlijkbaar speelt dit medium nogal bij de mensen en biedt het geweldige kansen voor merken om in dialoog te gaan met consumenten. En al lang niet meer bij alleen de jongere doelgroep. Ook het bereik van 20-34 jarigen ligt op nu al op 56%, bij 20-49 jaar op 51% en zelfs bij 50+'ers nog altijd op 32%.
Zakelijke gebruikers volgen nu ook. Straks is iedereen 24uur per dag online. Tijd dus om iets te gaan doen.
Toch merk ik dat veel marketeers nog altijd geen persoonlijke ervaring hebben met MSN Messenger. Dat is wel absoluut nodig, wat hoe had u ooit een televisiereclame kunnen beoordelen zonder ooit televisie te hebben gekeken?
Om een drempel weg te nemen heb ik samen met Hans Mestrum van Hans On Experience een demo-filmpje van enkele minuten gemaakt.
Ook Stephan Fellinger, mede-Molblogger en iemand die tevens sterk geloofd in dit fenomeen, heeft hieraan een bijdrage geleverd. Deze zogenaamde screencast gaat in op chat, emoticons, winks, achtergronden, MSN bellen, chatbots, voice clips, buzzers, het rechterpaneel ('activity window') en conversaties met meerdere personen.
Het klinkt ingewikkeld maar als u het ziet, dan valt het reuze mee. Op de website van Hans is het filmpje te vinden in desnoods verschillende formaten.
Daarna moet u echt zelf aan de slag. Ga op zoek naar vrienden, familie of collega's in de buurt die u als buddy kunt toevoegen. Gebruik het gewoon als communicatiekanaal! Het filmpje laat ook al zien hoe u Messenger in een bedrijfsomgeving kunt gebruiken.
Zowel Hans, Stephan als ik werkte 'gewoon' vanuit huis. Gebruik het om even snel iets te vragen (wat is 'merk' in het Engels?), om een afspraak te maken of gewoon voor de lol. U kunt ook eens met een chatbot gaan praten. Dat geeft u absoluut een gevoel bij wat er mogelijk is. En kennis die u nodig heeft voor de toekomst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid