Overslaan en naar de inhoud gaan

Mode nog maar een beetje Brits

Jarenlang waren ze toonaangevend, maar nu leggen ze het af tegen de buitenlanders. Gaat het de Britse modeontwerpers lukken om zich te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met boegbeelden als Vivienne Westwood, John Galliano, Stella McCartney en Alexander McQueen stond Groot-Brittannië de afgelopen decennia aan de top van de mode-industrie. Maar die tijden lijken voorbij. Luxemerken als Louis Vuitton, Gucci en Prada maken nu de dienst uit, grote conglomeraten met alle schaal- en organisatievoordelen van dien. Toch gloort er hoop voor de Engelse modemerken, want zoals Anna Garner van Selfridges opmerkt: ‘Het enige dat niet te beheersen valt is de smaak van de consument’. En precies dat hebben oude Britse merken als Burberry en Pringle, en mannenmodelabel Paul Smith, alledrie bezig aan een nieuwe opmars, goed begrepen. De eerste twee zoeken het behalve in het aantrekken van high profile-ontwerpers, in een strikt beheer over het eigen merk: licenties worden teruggekocht en her en der worden nieuwe winkels geopend. Smith verkoopt al jaren met veel succes zijn kleding die typisch Britse excentriciteit combineert met traditie ‘nieuwe stijl’. In beide gevallen is de focus veel internationaler geworden dan vroeger, zonder de Britse roots helemaal te verloochenen. Want die doet het overal ter wereld nog behoorlijk goed.

related partner content for mobile comes here

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in