Overslaan en naar de inhoud gaan

Mickey Mouse in China

In september 2005 wordt Disneyland Hong Kong geopend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internationale groei is de hoeksteen van Disney’s strategie. Het bedrijf zet daarbij vooral in op China, waar themaparken en consumentenproducten de belangrijkste winstaanjagers moeten worden. China telt 290 miljoen potentiële Mouseketeers (kinderen tot 14 jaar). Maar China is geen eenvoudige markt. De strenge Chinese wetgeving beperkt buitenlandse media- en entertainmentbedrijven sterk in de verkoop, distributie en marketing van hun programma’s. Zelfs cartoons worden strikt gecontroleerd. In andere markten effenen Disney-films, -tv en -uitgaven de weg naar nieuwe parken. Maar de Chinezen kennen de Disneywereld en -karakters minder goed en het bedrijf experimenteert daarom met nieuwe marketingtechnieken. Zo is een project opgestart met de Communistische Jeugdliga (70 miljoen leden), waarbij met inzet van Disney-acteurs de leesvaardigheid en creativiteit van kinderen worden gestimuleerd.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in