Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken willen de consument overtuigen via mobile games

Na games, zoals Farmville en Mafiawars op het web en social media zoals Facebook, proberen game ontwikkelaars het nu op de mobiel.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na games, zoals Farmville en Mafiawars op het web en social media zoals Facebook, proberen game ontwikkelaars het nu op de mobiel. Met verslavende ingame mechanismes, zoals points, badges, next levels en achievements proberen de consument te stimuleren om te blijven spelen. Steeds meer grote adverteerders zoals 7-Eleven, JetBlue, H&M en Tesla Motors gaan hier graag in mee, aangezien het de manier is om ‘brand-engagement’ de doelgroep op te bouwen. Er zijn steeds meer mogelijkheden om te adverteren, maar de consument wordt ook steeds meer ‘merkblind’. Met ingame-advertising, waarbij consumenten echt iets met je product doet is een perfecte manier van engagement.

related partner content for mobile comes here

De mobiel wordt steeds geavanceerder en daardoor kunnen games zoals Beauty Resort 2 van Spil Games ‘geport’ worden naar de mobiele telefoon. Steeds meer mobieltjes hebben echter ook unieke eigenschappen, zoals Location Based Services. Het beste voorbeeld is Foursquare, waarbij voor consumenten het bereiken van statusbadges zoals ‘Mayor’, de belangrijkste motivatie is om in te checken.

Modeketen H&M is één van de eerste merken, waarvan haar producten virtueel te vinden zijn op de mobiel. De door Booyah ontwikkelde mobiele game MyTown is eind vorig jaar gestart en heeft 2,3 miljoen gebruikers. 700.000 gebruikers hebben reeds de virtuele H&M winkel bezocht. Je zou snel een vergelijking maken met het gehypte Second Life, maar volgens MyTown ontwikkelaar Keith Lee is Second Life niet competitief en brengt het geen engagement of waarde naar de consument. Hierdoor is de populariteit van Second Life ingezakt.

Social games zijn reeds razend populair op de pc. Ontwikkelaars zullen deze verslavende games nu naar mobiele devices brengen. Adverteerders zullen deze mobiele ‘engagement-trein’ niet willen missen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in