Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken en mediatrends 2006

Welke trends tekenen zich af op de Duitse reclame-, media- en merkenmarkt?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zuinigheidsgolf in Duitsland is voorbij. De omzet van Duitse merkartikelen steeg vorig jaar met 3 procent. Toch blijft de consument voorzichtig. Zo worden er minder kranten en tijdschriften gekocht, maar dankzij uitwisseling tussen lezers is het bereik nergens sterk gewijzigd. Op reclamegebied zijn direct marketing en gepersonaliseerde reclame sterk in opkomst: het aantal zendingen steeg het afgelopen jaar met 15 procent. Bureaus bouwen in ijltempo afdelingen op, om de nieuwste technologische mogelijkheden voor gepersonaliseerde reclame te benutten. Toch bestaat er nog veel onduidelijkheid over de juiste inzet van de vele nieuwe mediakanalen. Immers, enerzijds is het gebruik van elektronische beeldschermmedia (tv, online, mobiele telefoon) de laatste jaren sterk toegenomen, anderzijds is ook de versnippering van het totale mediagebruik en van doelgroepen verder gestegen. En dat levert weer een volgende trend op: een toenemend aantal crossmediale concepten.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in