Merken en mediatrends 2006


De zuinigheidsgolf in Duitsland is voorbij. De omzet van Duitse merkartikelen steeg vorig jaar met 3 procent. Toch blijft de consument voorzichtig. Zo worden er minder kranten en tijdschriften gekocht, maar dankzij uitwisseling tussen lezers is het bereik nergens sterk gewijzigd. Op reclamegebied zijn direct marketing en gepersonaliseerde reclame sterk in opkomst: het aantal zendingen steeg het afgelopen jaar met 15 procent. Bureaus bouwen in ijltempo afdelingen op, om de nieuwste technologische mogelijkheden voor gepersonaliseerde reclame te benutten. Toch bestaat er nog veel onduidelijkheid over de juiste inzet van de vele nieuwe mediakanalen. Immers, enerzijds is het gebruik van elektronische beeldschermmedia (tv, online, mobiele telefoon) de laatste jaren sterk toegenomen, anderzijds is ook de versnippering van het totale mediagebruik en van doelgroepen verder gestegen. En dat levert weer een volgende trend op: een toenemend aantal crossmediale concepten.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid