Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk online

Met zijn 24-uurs-beschikbaarheid, wereldwijd bereik en interactieve mogelijkheden is internet hét instrument geworden om merken te bouwen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Cyberbranding 2000 onderzoek van BrandForward levert interessante uitkomsten op, zowel wat betreft internetmerken als aangaande 'bricks & mortar brands'. Eén ding is overduidelijk: de merknaam doet het 'm, ook voor online merken. De meeste online aankopen komen voort uit rechtstreeks intypen van de naam van het merk. Verder valt op dat de onderzoekers enerzijds aanraden om bricks & mortar brands ook in cyberspace te laten figureren, terwijl ze anderzijds waarschuwen dat merken met alleen maar een internetidentiteit zelden voldoende merkbekendheid weten op te bouwen. Wat betreft de verschillen in gevoelswaarde voor de consument: een cyberbrand wordt over het algemeen gezien als innovatiever en minder saai dan een traditioneel merk, maar ook als minder vriendelijk en minder betrouwbaar. Zoals te verwachten valt, blijken de online merken op veel punten in het voordeel: lagere kosten, meer informatiecapaciteit en vooral interactiviteit. Toch hebben de traditionele merken zeker niet afgedaan, al was het alleen maar omdat je ze direct vanuit de winkel mee naar huis kunt nemen. Ze missen bovendien de irritante bijverschijnselen van het internet, zoals pop ups en interstitials. Conclusie: het combineren van de sterke punten van gewone en die van online marketing ligt voor de hand.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap, oktober 2001 (43000) 4 pgs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in