Overslaan en naar de inhoud gaan

De effectiefste e-marketingmethode

Affiliate-marketing is momenteel de meest effectieve maar ook minst gebruikte internetmarketingmethode.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Diplom-Ingenieur Andreas Winkler (adviesbureau Adenion) constateert dat de minst effectieve e-marketingmethode het meest wordt ingezet (namelijk reclamebanners) en de meest effectieve het minst – affiliate-marketing (wellicht het best te vertalen als ‘filiaalmarketing’). Bij affiliate-marketing, ‘uitgevonden’ door Amazon.com, wordt er een virtueel netwerk van ‘filialen’ (andere websites) opgebouwd die elkaars producten en diensten promoten, aanbieden en verkopen. De partnersites zijn dus rechtstreeks in je marketing- en verkoopproces verwikkeld. Binnen dit concept zijn talloze varianten mogelijk, al naar gelang de specifieke afspraken die affiliate-partners maken. De wederzijdse vergoedingen zijn wel altijd gebaseerd op concrete, meetbare resultaten. Veelvoorkomende regelingen zijn pay-per-click, pay-per-lead en pay-per-sale. Het grappige is dat affiliate-marketing geen revolutionair concept is maar een klassieke manier van samenwerken die zo oud is als de weg naar Rome. Affiliate-websites zijn niet meer dan internetvarianten op de bekende detailhandelszaak of speciaalzaak in de fysieke wereld.

related partner content for mobile comes here

Bron: direkt marketing, 2001-9, 5 pgs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in