Meer e-mailmarketing
Dit jaar zal er volgens eMarketer-onderzoek in de VS voor 2,1 miljard dollar aan e-mailmarketing worden uitgeven. Dat is een explosieve groei ten opzichte van de 1,1 miljard van vorig jaar. Uit het onderzoek blijkt ook dat opt-inmails een clickthrough-score hebben van 3,2% - ruim het tienvoud van de 0,3%-aanklikscore van banners. De gemiddelde kosten per e-mailboodschap bedragen minder dan één dollarcent, tegenover één tot drie dollar voor telemarketing en 75 dollarcent tot twee dollar voor direct mail. In de VS zijn meer e-mailgebruikers (namelijk 96,6 miljoen) dan internetgebruikers (87,9). Zo’n 80% van de reacties op e-mailmarketingboodschappen vindt plaats binnen 48 uur (tegenover zes tot acht weken bij traditionele DM-methoden). In de VS worden dagelijks meer dan één miljard e-mails verstuurd.
<#FONT SIZE=1>Bron: direct marketing<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid